Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FUAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bakterilerin identifikasyonunda kullanılan moleküler yöntemler ile beraber bakterilerin moleküler tiplendirilmesi hakkında bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Bakterilerde moleküler tiplendirme
|
1- |
Moleküler tiplendirme ve önemi
|
2- |
DNA’nın izolasyonu ve saflaştırılması
|
3- |
DNA’nın analizi
|
4- |
Elektroforetik yöntemler
|
5- |
Agaroz jel elektroforezi
|
6- |
Bakterilerin tiplendirilmesinde kullanılan elektro-foretik tiplendirme metodları
|
7- |
Kapillar elektroforez
|
8- |
DNA’nın enzimatik kesimi
|
9- |
Restrüksiyon endonüklezların pratikte kullanımı
|
10- |
Polimeraz Zincir Reaksiyonunun Prensibi
|
11- |
PZR''nin temel bileşenleri
|
12- |
PZR''nin işleyişi
|
13- |
Multipleks PZR
|
14- |
Pulse Field jel elektroforezi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
DNA’nın ekstraksiyonunu öğrenir.
|
2- |
Bakteri identifikasyonunda kullanılan PCR tabanlı moleküler yöntemleri öğrenir.
|
3- |
Bakterilerin tiplendirilmesinde kullanılan elektroforetik tiplendirme metodları öğrenir.
|
4- |
Restrüksiyon endonüklezların pratikte kullanımını öğrenir.
|
5- |
Bakterilerin tiplendirilmesinde kullanılan protein ve PCR tabanlı moleküler testleri öğrenir.
|
6- |
Bakteriyolojide moleküler tiplendirmenin önemini kavrar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temizkan G, Arda N, Moleküler biyolojide kullanılan yöntemler Nobel Tıp kitabevi 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara. World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press.
|
|