Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Analitik Kimya (yüksek Lisans) > ÇENE YÜZ PROTEZLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇENE YÜZ PROTEZLERİ İkinci düzey Y506 ÖKD 9 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 4. sınıfı geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ÖNDER GÜMÜŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ÖNDER GÜMÜŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli teorik anlatım
Dersin amacı Prostodonti ve Çene Yüz protezi ilişkilerinin kabaca anlaşılması, dişhekimliğinin çene yüz protezlerindeki yerinin tarifi.
Dersin tanımı Çene yüz protezleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin içeriği
1- Çene yüz protezlerinde dişhekinliğinin rolü
2- Üst çene defektlerinin sınıflandırılması
3- Cerrahi obtüratörler, tedavi obtüratörler ve nihai obtüratörler
4- Üst çene defektli dişli hastalarda obtüratör protez planlaması I
5- Üst çene defektli dişli hastalarda obtüratör protez planlaması II
6- Obturator protezlerde tutuculuğu artırmak için yararlanılan tutucu araçlar
7- Alt çene defektli hastalarında protetik tedavi
8- Alt çene devamlılığının bozulduğu ve bozulmadığı durumlar
9- Radyoterapi ve etkileri
10- Radyoterapi görmüş hastalarda protetik değerlendirme
11- Radyoterapide uygulanan protezler
12- Yüz protezleri
13- Yüz protezlerinde ölçü
14- Kulak, burun ve göz protezleri
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çene yüz protezlerinin yapımında protez uzmanının rolü hakkında genel bilgi sahibi olur.
2- Defektli hastaya tedavi yaklaşımı hakkında genel bilgi sahibi olur.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Analiz metotlarının temellerini bilir
2- Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3- Kalitatif analiz yapar
4- Kanlitatif analiz yapar
5- Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6- Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7- Analizde metot seçimi yapar
8- Analiz sonuçlarını değerlendirir
9- İlaç analizine karar verir.
10- Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 1 17
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     17
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çene-Yüz Protezleri Doç. Dr. Haluk Keskin, Doç. Dr. Tayfun Özdemir
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar