Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Astronomi ve Uzay Bilimleri > FİZİK II (ELEK. VE MAGN.) LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK II (ELEK. VE MAGN.) LAB. Birinci düzey ASTFİZ211 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET AKKURT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr. Mehmet ERTAŞ,Ümit BAYRAM
Dersin veriliş şekli Öğrencinin laboratuvarda deney setleriyle uygulama yapması.
Dersin amacı Temel elektrik devre elemanlarını tanımak, temel elektrik kanunlarını uygulamalı olarak öğrenmek.
Dersin tanımı Elektrik yasa ve kavramlarının uygulamalı olarak öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Faraday kafesi, Görüntü yükler
2- Işınsal alanalar,Alan çizgileri
3- Kapasitörün sığasının bulunması
4- Doğru akım, gerilim ve direnç ölçümleri
5- Direncin sıcaklıkla değişimi
6- Dört nokta yöntemi ile özdirenç ölçümü
7- Direnç-kapasitör (RC) devreleri
8- Ara sınav
9- Elektromanyetik set
10- Manyetik alanın temel birimler cinsinden tayini,Akımın manyetik etkisi
11- Voltmetre-amper metre metodu ile (L)öz-indüksiyon katsayısının tayini
12- Direnç-indüktör (RL) devreleri
13- RLC devrelerinde sığanın etkisi RLC devreleri ve salınımlar
14- Telafi deneyi
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel elektrik devre elemanlarını tanımak ve elektrik devrelerinde ölçüm yapabilmek.
2- Elektrik ve manyetik alanlarla ilgili temel kavramları deneysel olarak ölçüp değerlendirmek.
3- Bir devreyi kurup, ölçüm yapmak ve elde edilen sonuçları değerlendirmek.
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki tarihsel gelişimleri değerlendirip yorumlar.
2- Madde ve enerji arasındaki ilişki ve enerjiyi açıklar.
3- Evrenin yapısı, oluşumu, evrimini anlar; evrende bulunan gök cisimlerinin çeşitliliğini kuramsal ve gözlemsel olmak üzere bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirir.
4- Gök cisimlerinin; fiziksel ve kimyasal özellikleri ile konum ve şekillerini çeşitli koordinat ve ölçü sistemleriyle çok yönlü değerlendirir.
5- Güneş, Güneş sistemi üyeleri ile bunların yeryüzündeki etkilerini çok yönlü açıklar. Ötegezegen sistemlerinin özelliklerini anlar ve yorumlar.
6- Astronomi ve Uzay Bilimleri konularını anlayabilmek için temel fizik ve matematik bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
7- Gözlem aletleri ve ölçüm teknikleri kullanma konusunda bilgi sahibi olur. Sayısal ve astronomik görüntülerin çeşitliliğini tanımlayarak bu görüntülerin işlenmesini gerçekleştirir. Gözlem aletleriyle kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetir.
8- Astronomik verileri toplar, analiz eder, hata analizi yaparak teorik modeller ile sonuçları yorumlar.
9- Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin problemleri bilgisayar bilgisiyle analiz eder ve çözümü için çeşitli programlama dilleriyle programlar hazırlar.
10- Radyo bölgeden Gama’ya elektromanyetik tayfın her bölgesinden yerden ve uydulardan gelen verileri kullanıp, yorumlar. Yakın uzaya ait uzay havası, uydu yörüngeleri, uydu ve uzay teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Karşılaştığı problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünür ve çözüme ulaşırken farklı yöntem ve güncel teknikleri kullanır
12- Orta öğretimde astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik ve bilişim konularında düşüncelerini ve bilgilerini toplumla paylaşma sorumluluğu kazanır
13- Kamu ve özel sektörde, bilgisayarlı hesaplama ve istatistik bilgisini kullanır ve paylaşır.
14- Topluma astronomi konularında bilgi ve düşüncelerini aktarır, doğru yönlendirmelerde bulunur.
15- Bütün temel bilimlere genel bir bakış açısı kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilincine sahip olur. Disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir ve zamanı etkin kullanabilir. Mesleki sorumluluk ve etik bilincini geliştirir.
16- Alanındaki en son gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur, bilimsel çalışmalar yazar, sunar ve meslektaşları ile iletişim kurarak tartışır.
17- Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanır.
18- Ülkemizi, Atatürk''ün düşünce, görüş ve ilkeleri doğrultusunda gelişmiş seviyeye getirecek bilince sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 14 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektrik ve Mağnetizma Laboratuarı Deneyleri, Buket Saatçi,Sevim Türktekin,İbrahim Belenli,Fevziye Yaşuk,Tuncay Karaaslan,Erciyes Ün.Yayınları No:141,Kayseri 2003
Yardımcı Kaynaklar Fen ve Mühendislik için Fizik II, Serway-Beichner, Çev.Kemal Çolakoğlu, Palma Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar