Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tümör İmmünolojisi (doktora) > UÇUCU VE UÇUCU OLMAYAN ZEHİRLERİN ANALİZLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UÇUCU VE UÇUCU OLMAYAN ZEHİRLERİN ANALİZLERİ Üçüncü düzey VFT 518 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
Dersin amacı Uçucu ve Uçucu olmayan zehirlerin analizleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Uçucu ve Uçucu olmayan zehirlerin analizleri hakkında bilgi vermek

Dersin içeriği
1- Zehirlerin biyolojik materyalde tespit edilmesi ve önemi
2- Analiz çeşitleri (kalitatif, kantitatif)
3- Ekstraksiyon yöntemleri
4- Analiz planlaması ve önemi
5- Analiz için örnek alınması
6- Analiz örneklerinin izolasyon yöntemine göre bölümlenmesi
7- Analiz metodlarının belirlenmesi, gerikazanım, kalibrasyon eğrisi, deteksiyon limiti
8- Ara sınav
9- Çözelti ve ayıraçların önemi
10- Uçucu zehirlerin aranması
11- Uçucu olmayan zehirlerin aranması
12- Toksikolojik analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
13- Analiz sırasında ve sonucunda ortaya çıkabilecek hataların değerlendirilmesi
14- Analiz sonuçlarının rapor edilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Analiz çeşitlerini bilir
2- Öğrenciler Ekstraksiyon yöntemlerini bilir
3- Öğrenciler Analiz planlaması ve önemini bilir
4- Öğrenci Uçucu zehirlerin aranmasını bilir
5- Öğrenciler Uçucu olmayan zehirlerin aranmasını bilir
6- Öğrenciler Toksikolojik analiz sonuçlarının değerlendirilmesini bilir
7- Öğrenciler Analiz sonuçlarının rapor edilmesini bilir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güley M, Vural N. Toksikoloji Laboratuvar Kitabı. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 37, Ankara, 1975.
Yardımcı Kaynaklar Clarke EGC (Editör). Isolation and identification of drugs. The Pharmaceutical Press, London, 1978. Stahr HM (Editör). Analytical Toxicology Methods Manual. Iowa State University Press, Ames, Iowa, 1977.

Ders ile ilgili dosyalar