Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜZEL KONUŞMA |
Birinci düzey |
SEC 103 |
Seçmeli |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ESRA YAŞAR GÜNDÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OSMAN UTKAN, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHPARE YAĞLICI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin mesleki yaşantılarında güzel ve etkili konuşmalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Etkili ve güzel konuşma metotlarının kuramsal ve uygulamalı bilgilerle öğretilmesi.
|
1- |
Konuşma Nedir?,Konuşma Eyleminin Ana Öğeleri Nelerdir?
|
2- |
Etkili Konuşma Nedir?,Etkili Konuşma Yöntemleri. Konuşmayı etkileyen etmenler nelerdir?
|
3- |
Neden İstanbul Türkçesi öğreniyoruz?
|
4- |
Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.)
|
5- |
Bozuk diksiyonun nedenleri.
|
6- |
Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi.
|
7- |
Konuşmada duraklama yapılacak yerlerin öğrenilmesi, konuşmada akıcılık nasıl sağlanır?, ulamanın öğrenilmesi.
|
8- |
Yumuşak g sesinin ve şapka işaretinin kullanımı
|
9- |
Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi
|
10- |
Vurgu ve tonlama alıştırmaları
|
11- |
Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi.
|
12- |
Diftong nedir? Diftonglar nasıl söylenmelidir?
|
13- |
Okuma alıştırmaları, hız tartım kusurlarını giderme çalışmaları.
|
14- |
----
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etkili ve güzel konuşmayı öğrenir.
|
2- |
Konuşmada ki temel yanlışları düzeltir.
|
3- |
Diksiyon eğitimi alır.
|
4- |
---
|
5- |
----
|
6- |
---
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MIKNATIS KONUŞMACILAR, ADİL MAVİŞ, AKİS YAYINLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KONUŞMA EĞİTİMİ, SUAT TAŞER, PEGASUS YAYINLARI
|
|