Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > KAMPÜS REKREASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMPÜS REKREASYONU Birinci düzey REK307 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Kampüs içerisinde rekreatif faaliyetlerin planlaması, düzenlenmesi ve uygulanması,
Dersin tanımı Kampüs Rekreasyon,

Dersin içeriği
1- Kampüs Rekreasyonu nedir?
2- Kampüs Rekreasyonunun Türkiye''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''deki gelişimi,
3- Kampüs Rekreasyonu çalışmaları,
4- Boş zaman ve boş zaman endüstrisi
5- Kampüs Rekreasyon Hizmet Sistemleri
6- Kampüs Rekreasyonu planlamaları,
7- Kampüs Rekreasyonu ve Turizm
8- Türkiye''''''''de Çevre ve Yönetimi
9- Türkiye''''''''de Çevre Politikaları ve Kalkınma Planları + Ara Sınav
10- Türkiye''''''''de Kentsel Çevre Politikalarında ve Kalkınma Planlarında Rekreasyonun Yeri
11- Teknolojik Dönüşüm Sürecinde Rekreatif Çevre Oluşumu ve Sorunları
12- Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye
13- Globelleşme Sürecinde Yeni Rekreatif Yaklaşımlar
14- Globelleşme Sürecinde Yeni Rekreatif Yaklaşımlar
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rekreasyon alanında uygulamaya yönelik bir problem çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilerek, çözüm önerileri geliştirir.
2- Rekreatif faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda temel becerilere sahiptir, uygular ve bu faaliyetlerin değerlendirmesini yapar.
3- Rekreasyon plan ve programlarını bilerek, bu plan ve programlar ile ilgili görev ve sorumluluklarının farkına varır.
4- Rekreasyona olan ihtiyacı ve nedenlerini tartışır.
5- Boş zamanı etkili kullanma konusunda görev ve sorumlulukların farkına varır.
6- Rekreasyon ile ilişkili belirli bir alanda çalışır ve uzmanlaşır.
7- Rekreasyon alanında yaratıcılık yeteneğinin farkına vararak, bu yeteneği alanında kullanır.
8- Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır.
9- Rekreasyon alanındaki yetişmiş eleman gereksiniminin farkına varır.
10- Rekreasyon alanındaki yetişmiş eleman gereksiniminin farkına varır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kampüs Rekreasyonu Ders Notları I-II,
Yardımcı Kaynaklar Rekreasyon "Boş Zamanları Değerlendirme, Prof. Dr. Suat KARAKÜÇÜK, 2014, Ankara,

Ders ile ilgili dosyalar