Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARLA BİTKİLERİ |
Birinci düzey |
GZM 205 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Lisans eğitimi alan öğrencilere, “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkelerini ortaya koymak, belli başlı tarla bitkilerini (Tahıllar, Yemeklik Tane Baklagiller, Endüstri Bitkileri ve Yem Bitkileri) tanıtmak, yetiştiriciliği esasları öğrenmek, ülkemiz ve dünya ekonomisine katkısını belirtmektir
|
Dersin tanımı
|
Tarla bitkilerinin tarihçesi, önemi ve bunlardan yararlanma yolları ile üretim pratikleri, bakımları, sorunları ve bunlara çözüm önerilerinin yer aldığı bir derstir
|
1- |
Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
|
2- |
Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
|
3- |
Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
|
4- |
Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
|
5- |
Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
|
6- |
Endüstri Bitkileri (Pamuk, Patates, Şeker Pancarı)
|
7- |
Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
|
8- |
Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
|
9- |
Yemeklik Tane Baklagiller
|
10- |
Yemeklik Tane Baklagiller
|
11- |
Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
|
12- |
Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
|
13- |
Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
|
14- |
Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
|
15- |
Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersi başaran öğrenciler “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
|
2- |
Tarla tarımının ülke tarımındaki yeri ve önemini öğrenir
|
3- |
Tarla bitkilerinin botaniği, ekolojisi, fizyolojisi ve biyokimyasını öğrenir
|
4- |
Endüstri bitkileri ve baklagilleri tanır
|
5- |
Tahıllar,çayır-mera ve yem bitkilerini öğrenir
|
6- |
Tarla bitkileri üretiminin sorunlarını ve çözümlerini tartışabilirler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
4
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yayın No:1588
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|