Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > TARLA BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARLA BİTKİLERİ Birinci düzey GZM 205 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Lisans eğitimi alan öğrencilere, “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkelerini ortaya koymak, belli başlı tarla bitkilerini (Tahıllar, Yemeklik Tane Baklagiller, Endüstri Bitkileri ve Yem Bitkileri) tanıtmak, yetiştiriciliği esasları öğrenmek, ülkemiz ve dünya ekonomisine katkısını belirtmektir
Dersin tanımı Tarla bitkilerinin tarihçesi, önemi ve bunlardan yararlanma yolları ile üretim pratikleri, bakımları, sorunları ve bunlara çözüm önerilerinin yer aldığı bir derstir

Dersin içeriği
1- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
2- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
3- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
4- Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
5- Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
6- Endüstri Bitkileri (Pamuk, Patates, Şeker Pancarı)
7- Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
8- Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
9- Yemeklik Tane Baklagiller
10- Yemeklik Tane Baklagiller
11- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
12- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
13- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
14- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
15- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi başaran öğrenciler “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
2- Tarla tarımının ülke tarımındaki yeri ve önemini öğrenir
3- Tarla bitkilerinin botaniği, ekolojisi, fizyolojisi ve biyokimyasını öğrenir
4- Endüstri bitkileri ve baklagilleri tanır
5- Tahıllar,çayır-mera ve yem bitkilerini öğrenir
6- Tarla bitkileri üretiminin sorunlarını ve çözümlerini tartışabilirler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yayın No:1588
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar