Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > MESLEKİ YABANCI DİL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL Birinci düzey HM 210 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİHAL TEKİN ÜNLÜTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA FİNCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilere haritalama ve ölçme ile ilgili genel olarak kullanılan terimleri ve tanımların İngilizce'sinin öğretmek
Dersin tanımı Haritalama, referans sistemleri, ölçme ve projeksiyona ilişkin temel terim ve tanımlamalar

Dersin içeriği
1- Definition of Surveying
2- Functions of Surveying
3- Detailed Functions of Surveying
4- History of Surveying
5- Historical Instruments used for Surveying
6- Determination of True Size of Earth in history
7- Midterm exam
8- Geodetic Survey and Examples
9- Plane Survey and Examples
10- Importance od Surveying
11- Specialized Types of Surveying
12- Ground. Aerial and Satellite Surveying
13- Surveying Safety
14- Future Challenges in Surveying
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Harita Mühendisliği ile ilgili temel kavramların İngilizce olarak anlaşılması
2- İngilizce olarak mesleki kelimelere hakim olma
3- İngilizce olarak mesleki metinleri anlayabilme
4- İngilizce olarak mesleki metinler ile ilgili çeviri yapabilme
5- İngilizce olarak mesleki metinlerin veritabanları üzerinden araştırmalarının yapılabilmesi
6- İngilizce olarak mesleki metinlerin özetlerini çıkartabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 1 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar