Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > KLİNİK ÇOCUK BESLENMESİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK ÇOCUK BESLENMESİ UYGULAMALARI Birinci düzey BES 443 Seçmeli 7 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. BÜŞRA ASLAN GÖNÜL
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve klinik uygulama şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Öğrencilere çocuk kliniklerinde beslenme ve diyetetik uygulamalarını öğretmek ve hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Çocuk hastalıklarında beslenme alanındaki teorik bilgilerin klinik uygulamalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Klinik Uygulamaları ve Oryantasyon
2- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
3- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
4- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
5- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
6- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
7- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
8- Ara Sınav
9- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
10- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
11- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
12- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
13- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
14- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
15- Klinik Uygulamaları ve Vaka Sunumları
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk klinik ve polikliniklerindeki uygulamaları gözlemleyerek, teorik bilgilerini pratiğe aktarma konusunda bilgi ve becerileri kazanır.
2- Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri ve hasta dosyasını okumayı öğrenir.
3- Çocuk hastaların beslenme durumlarını değerlendirme ve enerji, besin ögeleri gereksinimlerini hesaplama yöntemlerini olgular üzerinde uygulamalı olarak tartışır.
4- Çocuk hastanın dosyasındaki bilgilere, beslenme durumuna, klinik ve laboratuvar bulgularına göre tıbbi beslenme tedavisi planlamayı olgular üzerinde uygulayarak öğrenir.
5- Çocuk hastaların tıbbi beslenme tedavilerinde karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir.
6- Çocuk hastalar, yakınları ve klinikteki diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerilerini geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 14 224
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     297
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Köksal G, Gökmen-Özel H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Güncellenmiş 2.Yayım, Hatiboğlu Yayınevi, 2019.
Yardımcı Kaynaklar 1.Shaw V (eds). Clinical Paediatric Dietetics, 4th Edition, Wiley-Blackwell, 2015. 2.Koletzko B (eds). Pediatric Nutrition in Practice, Karger Medical and Scientific Publishers, 2015. 3.Yurdakök M (eds). Yurdakök Pediatri, Güneş Tıp Kitabevi, 2017. 4.Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 4th Edition, Ohio, 2001. 5. Şanlıer N (eds), Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi – 1,2 ve 3, 1.Baskı, Hedef CS Basın Yayın, 2019. 6.Süreli beslenme ve pediatri dergileri (Pediatrics, American Journal of Clinical Nutrition, Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition, Acta Pediatrica, European Journal of Clinical Nutrition, Beslenme ve Diyet Dergileri vb.)

Ders ile ilgili dosyalar