Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ İkinci düzey AÖP 202 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dilbilgisi I, Dilbilgisi II ve Dilbilgisi III derslerini almış olmak
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NURAY ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Türkçe ve Almanca dilbilgisinde biçim ve cümle bilgisini karşılaştırmalı olarak kazandırmak; paralellik ve farklılıkları belirlemek.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Karşılaştırmalı Dilbilgisine Giriş
2- Almanca ve Türkçede Kelime Türleri
3- Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - İsim çekimleri
4- Almanca ve Türkçede Kelime Yapıları - İsim çekimleri
5- Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - Fiil Biçimleri
6- Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - Fiil Biçimleri
7- Almanca ve Türkçede Fiilin İstemi/değerliliği
8- Arasınav
9- Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri
10- Almanca ve Türkçede Fiilin İstemi/değerliliği
11- Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri
12- Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri
13- Almanca ve Türkçede Cümle Ögeleri
14- Almanca ve Türkçede Tamlamalar
15- Finalsınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dilleri karşılaştırmak suretiyle bir dil bilinci gelişebilir.
2- İki dildeki biçim ve işlevleri sınıflandırabilmektedir.
3- İki dil arasında bağlantı kurabilmektedir.
4- İki dilin sistemini birbirinden ayırt edebilmektedir.
5- Almanca ve Türkçe arasındaki temel farkları ve benzerlikleri saptayabilmektedir.
6- Karşılaştırmalı Dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmektedir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *Schmitt, Dreyer. (1996). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Verlag für Deutsch. *Arak, Hüseyin. (2004). İngilizce, Almanca, Türkçe Karşılaştırmalı Dil Bilgisi Alıştıma ve Testler. Ankara: Hacettepe-Taş Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar http://www.mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=1

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -
İndir