Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SÖZLÜ ANLATIM |
Birinci düzey |
JDE209 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Japonca
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÜLİZ DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AKIHITO UEBAYASHI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Alt orta seviye Japonca’da fikir ve düşüncelerini ifade edebilmek
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin fikir ve düşüncelerini alt orta seviye Japonca’da ifade edebilmelerine yardımcı olacak biçimde düzenlenmiştir. [Uyarı!] Bu dersin tanımı ve öğrenme konuları öğrencilerin konuşma seviyeleri ve taleplerine bağlı olarak değişebilir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve oryantasyon, sözlü iletişimdeki ihtiyaçları anlayabilmek için öğrencilerle görüşme.
|
2- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (1)
|
3- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (2)
|
4- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (3)
|
5- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (4)
|
6- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (5)
|
7- |
Ara dönem sınavları
|
8- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (6)
|
9- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (7)
|
10- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (8)
|
11- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (9)
|
12- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (10)
|
13- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (11)
|
14- |
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda gramer, yararlı ifadeler ve iletişim taktikleri konusunda konuşma pratikleri (12)
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İstediği birçok şeyi ifade etmek için çeşitli basit dil esnekliklerinden yararlanabilir.
|
2- |
Somut günlük ihtiyaçlarla ilgili içerikleri kontrol edebilir.
|
3- |
Planları ve düzenlemeleri, alışkanlıkları ve rutinleri, geçmiş aktiviteleri ve kişisel deneyimleri anlatabilir.
|
4- |
Duygularını ve teşekkürlerini ifade edebilir.
|
5- |
Başkalarıyla aynı veya karşıt görüşte olabilir.
|
6- |
Fikirleri, planları ve eylemleri hakkında kısa açıklamalarda bulunabilir.
|
7- |
Aşina olduğu konular ve kişisel fikirleri hakkında, önceden hazırlık yapmadan iletişime girebilir; günlük yaşamı ve kişisel uğraşları hakkında bilgi alışverişinde bulunabilir.
|
8- |
Aşina olduğu konularda basit, kısa konuşmaları anlayabilir.
|
9- |
Detaylı yönlendirmeleri isteyebilir ve yerine getirebilir.
|
10- |
Uzun konuşmalar yapabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Orijinal bildiriler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|