Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin.(doktora) > KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Üçüncü düzey GK 009 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ___
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. F. BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Çalışanların daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlar. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.
Dersin tanımı Derste öğrenci, mezun olduktan sonraki süreç için kendisine bir yol haritası belirleyebilir.

Dersin içeriği
1- Kariyer kavramı
2- kariyer planlama ve aşamaları
3- Bireysel kariyer gelişimi
4- Kariyer stratejisinin oluşturulması
5- Özgeçmiş hazırlama, özgeçmiş çeşitleri ve örnekleri
6- Özgeçmiş hazırlamada dikkat edilecek noktalar
7- Kapak yazıları, tanıtım mektupları
8- İş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri
9- Ara sınav
10- İş görüşmesine hazırlık ve görüşme aşamaları
11- Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar
12- Soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler
13- Davetli konuşmacı
14- Davetli konuşmacı
15- Davetli konuşmacı
16- Davetli konuşmacı
17- Davetli konuşmacı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bireysel kariyer planlamayı öğrenirler
2- Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki vardır bilirler
3- iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir öğrenirler
4- Kendi bireysel Kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olmak konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilirler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003), Career planning, Third Edition, Amazon.com. Uyargil, Cavide ve diğerleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü.İşletme Fakültesi, Beta, İstanbul, 2008 Barutcugil, İsmet Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Noe, Raymond A.(2009); İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, (Çev. Canan Çetin), Beta Basım Yayım, İstanbul. Azize TUNÇ, Kariyer Yönetimi, Planlaması ve Geliştirme, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001. Esra SEVİNÇ, Kariyer Planlama Yönetimi, Etap Yayınevi, İstanbul, 2010. M. Şerif ŞİMŞEK-Adnan AKATAY-Ayten AKATAY, Kariyer Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara, 2007. Fombrun, Charles J, Tichy, Noel M., Devanna, Mary Anne, Strategicn Human Resource Management, John Wiley and Sons, 1984. Dessler, Gary, Human Resources Management, 8.baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2000. Çalık, Temel ve Ereş, Figen, Kariyer Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar