Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > GİRİŞİMCİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GİRİŞİMCİLİK Birinci düzey SEC 138 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Fatih ALTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders ile girişimcilik kavramı, girişimciliğin önemi, girişimcilik türleri, yaratıcılık ve inovasyon konuları hakkında bilgi sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders ile girişimcilik kavramı, girişimciliğin önemi, girişimcilik türleri, yaratıcılık ve inovasyon konuları hakkında bilgi sağlamaktadır.

Dersin içeriği
1- Girişimcilik kavramı ve girişimciliğin tarihçesi
2- Girişimciliğin önemi ve girişimcinin özellikleri
3- Girişimcilik türleri; ticari girişimcilik ve kamu girişimciliği
4- Girişimcilik türleri; iç girişimcilik ve sosyal girişimcilik
5- Girişimcilikte yaratıcılık; yaratıcılığın temel unsurları ve süreçleri
6- Yaratıcılığın temel unsurları ve yaratıcılık çeşitleri
7- İnovasyon Kavramı
8- Ara sınav
9- Değişim ve inovasyon, inovasyonun zorlukları
10- İnovasyon süreçleri ve çeşitleri
11- İnovasyon yönetimi
12- Girişimcilik örnekleri
13- İş kurma süreci ve iş planı oluşturma
14- Ödev Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1-Girişimcilik, İnovasyon ve Yaratıcılık konularını kavrar.
2- 2-Yeni iş kurma konusunda bilgi sahibi olur.
3- 3-Girişimciliğin zorluklarını görerek bu doğrultuda çözümler üretir.
4- 4- Girişimcilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- 5- Girişimcilere sağlanan güncel teşvik ve destekleri öğrenmek
6- 6- Girişimciliğin zorluklarını görerek bu doğrultuda çözümler üretir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 1 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar Ders notu

Ders ile ilgili dosyalar