Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Birinci düzey SBÖ 408 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Karakter, değer kavramını, değer sınıflamalarını, değer öğretim yaklaşımlarını, Türkiye''''de değerler öğretimini, öğretim programına yansımasını, dünyadan değerler eğitimi örneklerini ve uygulama sürecinde değer öğretim yaklaşımlarını kullanabilmek.
Dersin tanımı Karakter, değer kavramları, değer sınıflamaları, değer öğretim öğretim yaklaşımları, öğretim programında değerler eğitimi, Türkiye ve dünyada değerler öğretimi, tarihsel geçmişi ve değer öğretim yaklaşımlarını değerler eğitimi sürecine yansıtma.

Dersin içeriği
1- Karakter, değer kavramı.
2- Değer sınıflamaları.
3- Değer öğretim yaklaşımları.
4- Değerler eğitiminin tarihsel geçmişi.
5- Türkiye''''de ve dünyada değerler eğitiminin mevcut durumu.
6- Sosyal bilgiler öğretim programına değerler eğitiminin yansıması.
7- Değer öğretim yaklaşımları uygulamaları (telkin yaklaşımı)
8- Değer öğretim yaklaşımları uygulamaları (değer açıklama yaklaşımı)
9- Değer öğretim yaklaşımları uygulamaları (değer analizi yaklaşımı)
10- Değer öğretim yaklaşımları uygulamaları (ahlaki muhakeme yaklaşımı)
11- Değer öğretim yaklaşımları uygulamaları (gözlem yoluyla değer öğretim yaklaşımı)
12- Değerler eğitimi ve aile
13- Değerler eğitimi ve okul
14- Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve nitelikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karakter ve değer kavramını açıklar.
2- Değer sınıflamalarını açıklar.
3- Değer öğretim yaklaşımlarını açıklar.
4- Değerler eğitiminin Türkiye''de ve dünyadaki mevcut durumunu açıklar.
5- Sosyal bilgiler öğretim programında değerler eğitiminin mevcut durumunu analiz edip değerlendirir.
6- Değerler eğitiminde değer öğretim yaklaşımlarını kullanır.
7- Değerler eğitiminde ailenin, okulun, öğretmenin rolü ve önemi hakkında farkındalık sahibidir.
8- Değerler eğitiminin neden öğretilmesi gerektiği konusunda farkındalık sahibidir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ekşi, H. & Katılmış, A. (2020). Karakter ve değerler eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016).Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Ekşi, H. & Katılmış, A. (2015).Karakter eğitimi el kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar