Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 3 Üçüncü düzey TAR 853 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET İNBAŞI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET İNBAŞI
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Yapılacak bilimsel çalışmalarda yararlanılacak olan arşiv, kütüphane, özel koleksiyon, bibliyografya, süreli yayınlar ve akademik çalışmalara ulaşma, tarama ve yararlanma yöntemlerini değerlendirebilmektir.
Dersin tanımı Yapılacak bilimsel çalışmalarda yararlanılacak olan arşiv, kütüphane, özel koleksiyon, bibliyografya, süreli yayınlar ve akademik çalışmalara ulaşma, tarama ve yararlanma yöntemlerini değerlendirebilmektir.

Dersin içeriği
1- ALAN ÇALIŞMASI
2- ALAN ÇALIŞMASI
3- ALAN ÇALIŞMASI
4- ALAN ÇALIŞMASI
5- ALAN ÇALIŞMASI
6- ALAN ÇALIŞMASI
7- ALAN ÇALIŞMASI
8- ALAN ÇALIŞMASI
9- ALAN ÇALIŞMASI
10- ALAN ÇALIŞMASI
11- ALAN ÇALIŞMASI
12- ALAN ÇALIŞMASI
13- ALAN ÇALIŞMASI
14- ALAN ÇALIŞMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
2- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
3- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
4- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
5- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
6- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
7- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
8- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
9- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
10- Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2- Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3- Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7- Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar