Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > BİLİM TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM TARİHİ I Birinci düzey SFİZ411 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA KESKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Murat BALCI
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İlk çağlardan modern bilimin doğuşuna kadar olan devrede bilimsel ve teknolojik gelişmeleri ve bu dönemdeki önemli bilim insanlarının özelliklerini vermek.
Dersin tanımı Bilim ve teknolojinin nasıl doğduğu, geliştiği ve bilim insanlarının çektikleri zorlukların aktarılması

Dersin içeriği
1- İnsan, akademik düşünce ve zanaat gelenekleri
2- Yontma taş ve cilalı taş (tunç devri) dönemleri
3- İyonya ve Atına dönemleri
4- İskenderiye ve Roma dönemleri
5- Çin ve Hindıstan''da bilim ve taknoloji
6- Ortaçağ Avrupa''sında bilim ve teknoloji
7- Ortaçağda İslam topluluğunda bilim ve teknoloji ve Avrupaya etkisi
8- Modern Bilimin doğuşu ve Rönesans Avrupası
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim ve teknolojinin gelişme aşamaları
2- Bilim ve teknolojinin gelişme aşamalarında karşılaşılan zorluklar
3- Bilim insanlarının karşılaştıkları zorluklar
4- Bilim insanlarının prensipleri ve fedakârlıkları
5- Araştırma yaparken dikkat edilecek hususlar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 1 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. S. Tameroğlu, Bilimlerin Tarihi, Birsen Yayınevi, 2001.
Yardımcı Kaynaklar 1- C. Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitapevi, 1983. 2- S. F. Mason, A History of the Sciences, Macmillian Pub. Comp., 1962

Ders ile ilgili dosyalar