Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > TEZ ÖNERİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÖNERİSİ Üçüncü düzey KİM 778 Zorunlu 3 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders döneminin bitirilmiş olması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencinin ilgi duyduğu araştırma alanında bilimsel bir problem belirlemesi, ilgili literatürü sistematik olarak incelemesi, araştırma sorularını oluşturması ve özgün bir tez önerisi geliştirmesidir. Öğrenci, bilimsel araştırma süreçlerini deneyimleyerek, metodoloji planlaması ve etik sorumluluklar konusunda yetkinlik kazanır.
Dersin tanımı Bu ders öğrencinin yüksek lisans veya doktora düzeyinde gerçekleştireceği tez çalışmasına bilimsel bir temel hazırlamasını sağlamaktır. Öğrenci, danışmanı eşliğinde çalışacağı konuya ilişkin literatür taraması yapar, araştırma problemini tanımlar, uygun bilimsel yöntemleri belirler ve araştırma planını oluşturur. Ders sonunda öğrenci, belirlenen akademik kurallara uygun biçimde hazırlanmış, araştırma etiği ilkelerine dayalı ve danışman onaylı bir tez önerisi sunar. Ayrıca hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında sözlü olarak savunarak bilimsel iletişim becerilerini geliştirir.

Dersin içeriği
1- Giriş: Tez önerisinin amacı ve kapsamı
2- Literatür tarama yöntemleri ve kaynak yönetimi
3- Araştırma sorusu ve problem cümlesi oluşturma
4- Hipotez geliştirme ve araştırma alt başlıkları
5- Yöntem belirleme: Nicel/Nitel/karışıkyöntemler
6- Veri toplama araçları ve tekniklerinin seçimi
7- Etik kurallar ve intihalden kaçınma
8- Araştırma planı ve zaman çizelgesi oluşturma
9- Ön taslak yazımı: başlık, özet, amaç, yöntem
10- Danışman ile taslak değerlendirme
11- Tez önerisinin ilk sunumu (prova)
12- Danışman geri bildirimleri doğrultusunda düzeltme
13- Tez önerisi final metni teslimi
14- Jüri sunumu / öneri savunması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik araştırma konusunu belirleyebilir.
2- Literatürü tarayarak konunun güncel durumunu analiz edebilir.
3- Araştırma problemi ve hipotez geliştirebilir.
4- Uygun yöntem ve teknikleri seçerek araştırma tasarımı yapabilir.
5- Etik kurallara uygun tez önerisi hazırlayabilir.
6- Hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında savunabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 14 30 420
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 30 5 150
Toplam iş yükü     754
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karasar, N. (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Day, R. A. & Gastel, B. (2012). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. TÜBİTAK Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar