Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KOORDİNASYON KİMYASI |
İkinci düzey |
KİM 523 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön Koşul Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Nilgün Özpozan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım.
|
Dersin amacı
|
Kompleks Bileşiklerin Sentez ve Yapılarının Aydınlatılması Konusunda Öğrencilerin Lisans Dersler
|
Dersin tanımı
|
Kompleks Bileşiklerin Tarihçesi, Wernerin Kompleksler Hakkındaki Teorileri, Komplekslerin Adlandırılması, Komplekslerde İzomerilik, Komplekslerde Etkili Olan Bağlar, VB- ve MO-Teorilerinin Komplekslere Uygulanması, Komplekslerin Yapı Aydınlatılmasında Uygulanan Yöntemler.
|
1- |
Koordinasyon Kimyasının Tarihçesi ve Werner'in Kompleksler Hakkındaki Teorileri,
|
2- |
Kimyasal Bağlar ve Koordinatif Bağ,
|
3- |
Kompleksi Meydana Getiren Tanecikler Olan; MA ve Liganda Bulunması Gereken Şartlar, Komplekste Bulunması Gereken Şartlar,
|
4- |
Komplekslerin Meydana Gelişi ve Şelat Kompleksleri,
|
5- |
Komplekslerin Adlandırılması Hakkında Kurallar.
|
6- |
Koordinasyon Sayılarına Göre Komplekslerin Alabildikleri Yapılar. Komplekslerde İzomerilik, Kompleks Bileşiklerin Yaptığı Reaksiyonlar.
|
7- |
VB-Teorisinin Komplekslere Uygulanması, Atom ve Hibrit Orbitalleri, Hibritleşme Çeşidine Göre Komplekslerin Alabildikleri Yapılar.
|
8- |
Komplekslerin Elektronik Yapıları ve Etkin Atom Numarası (EAN), EAN ile Geometrik Yapı Arasındaki İlişki,
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Komplekslerin Kararlılığına Etki Eden Faktörler, CFS-Enerjisinin Etkisi, Şelat veya Entropinin Etkisi, Komplekslerde Geri Bağ Oluşumu "Backdonation".
|
11- |
Ligand Alan Teorisi, High-Spin ve Low-Spin Kompleksler, John Teller Etkisi, Ligandların Spektrokimyasal Sıralaması, Ligand Alan yarılma Enerjisi ve Buna Göre Ligant Çeşitleri.
|
12- |
MO-Teorisinin Komplekslere Uygulanması.
|
13- |
Metal Karbonilleri; Elde Edilişleri, Yapıları, Yapı Aydınlatılması ve Reaksiyonları, Spektrumları.
|
14- |
Metal Trifluor Fosfan ve Metal (pi) Kompleksleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Komplekslerin Tarihçesi Konusunda Öğrencilerin Bilgilendirilmesi. Werner Teorilerinin Öğretilmesi.
|
2- |
Hangi Maddelere Kompleks Denir, Hangilerine Denemez, bunun açık net öretilmesi.
|
3- |
Öğrencilerin formülü verilen kompleksleri adlandırabilmeleri ve adı verilen komplekslerin formüllerini yazabilmeleri.
|
4- |
Komplekslere Çeşitli Teorileri Uygulayabilmeleri,
|
5- |
Teorik Beklentileri ile Deneysel Veriler (Spektrumlar) arasında ilişki kurabilmeleri, yani spektrumları yorumlayabilmeleri.
|
6- |
Komplekslerinyapı-formülleri ile matematiksel olarak ilişki kurup yorumlayabilmeleri.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
15
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
10
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Anorganik Kimya Kitapları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|