Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > KOORDİNASYON KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KOORDİNASYON KİMYASI İkinci düzey KİM 523 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Nilgün Özpozan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım.
Dersin amacı Kompleks Bileşiklerin Sentez ve Yapılarının Aydınlatılması Konusunda Öğrencilerin Lisans Dersler
Dersin tanımı Kompleks Bileşiklerin Tarihçesi, Wernerin Kompleksler Hakkındaki Teorileri, Komplekslerin Adlandırılması, Komplekslerde İzomerilik, Komplekslerde Etkili Olan Bağlar, VB- ve MO-Teorilerinin Komplekslere Uygulanması, Komplekslerin Yapı Aydınlatılmasında Uygulanan Yöntemler.

Dersin içeriği
1- Koordinasyon Kimyasının Tarihçesi ve Werner'in Kompleksler Hakkındaki Teorileri,
2- Kimyasal Bağlar ve Koordinatif Bağ,
3- Kompleksi Meydana Getiren Tanecikler Olan; MA ve Liganda Bulunması Gereken Şartlar, Komplekste Bulunması Gereken Şartlar,
4- Komplekslerin Meydana Gelişi ve Şelat Kompleksleri,
5- Komplekslerin Adlandırılması Hakkında Kurallar.
6- Koordinasyon Sayılarına Göre Komplekslerin Alabildikleri Yapılar. Komplekslerde İzomerilik, Kompleks Bileşiklerin Yaptığı Reaksiyonlar.
7- VB-Teorisinin Komplekslere Uygulanması, Atom ve Hibrit Orbitalleri, Hibritleşme Çeşidine Göre Komplekslerin Alabildikleri Yapılar.
8- Komplekslerin Elektronik Yapıları ve Etkin Atom Numarası (EAN), EAN ile Geometrik Yapı Arasındaki İlişki,
9- ARA SINAV
10- Komplekslerin Kararlılığına Etki Eden Faktörler, CFS-Enerjisinin Etkisi, Şelat veya Entropinin Etkisi, Komplekslerde Geri Bağ Oluşumu "Backdonation".
11- Ligand Alan Teorisi, High-Spin ve Low-Spin Kompleksler, John Teller Etkisi, Ligandların Spektrokimyasal Sıralaması, Ligand Alan yarılma Enerjisi ve Buna Göre Ligant Çeşitleri.
12- MO-Teorisinin Komplekslere Uygulanması.
13- Metal Karbonilleri; Elde Edilişleri, Yapıları, Yapı Aydınlatılması ve Reaksiyonları, Spektrumları.
14- Metal Trifluor Fosfan ve Metal (pi) Kompleksleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Komplekslerin Tarihçesi Konusunda Öğrencilerin Bilgilendirilmesi. Werner Teorilerinin Öğretilmesi.
2- Hangi Maddelere Kompleks Denir, Hangilerine Denemez, bunun açık net öretilmesi.
3- Öğrencilerin formülü verilen kompleksleri adlandırabilmeleri ve adı verilen komplekslerin formüllerini yazabilmeleri.
4- Komplekslere Çeşitli Teorileri Uygulayabilmeleri,
5- Teorik Beklentileri ile Deneysel Veriler (Spektrumlar) arasında ilişki kurabilmeleri, yani spektrumları yorumlayabilmeleri.
6- Komplekslerinyapı-formülleri ile matematiksel olarak ilişki kurup yorumlayabilmeleri.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 10 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Anorganik Kimya Kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar