Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
HAFTADA 2 SAAT TEORİK 2 SAAT PRATİK TOPLAM 4 SAAT
|
Dersin amacı
|
KÖPEK VE KEDİLERDE DERİ HASTALIKLARININ TEŞHİS VE TEDAVİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
Bu ders köpek ve kedilerde deri hastalıklarında tanı yöntemleri ve sağaltımını öğreten derstir.
|
1- |
SIK KARŞILAŞILAN DERMATOLOJİK PROBLEMLER
|
2- |
PİRE ENFESTASYONUNDA TANI VE SAĞALTIM
|
3- |
UYUZ ENFESTASYONUNDA TANI VE SAĞALTIM
|
4- |
DEMODİKOZİSTE TANI VE SAĞALTIM
|
5- |
PYODERMADA TANI VE SAĞALTIM
|
6- |
MYKOTİK DERMATİTLERDE TANI VE SAĞALTIM
|
7- |
ATOPİK DERMATİTLERDE TANI VE SAĞALTIM
|
8- |
KONTAKT DERMATİTLERDE TANI VE SAĞALTIM
|
9- |
ENDOKRİN DERİ HASTALIKLARINDA TANI VE SAĞALTIM
|
10- |
OTOİMMUN DERİ HASTALIKLARINDA TANI VE SAĞALTIM
|
11- |
KUTANÖZ İLAÇ REAKSİYONLARINDA TANI VE SAĞALTIM
|
12- |
SINAV
|
13- |
SEBOREDE TANI SAĞALTIM
|
14- |
PSİKOJENİK DERMATOZLARDA TANI VE SAĞALTIM 1
|
15- |
PSİKOJENİK DERMATOZLARDA TANI VE SAĞALTIM 2
|
16- |
SINAV
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde deri hastalıklarında tanı yöntemleri ve sağaltımını öğrenir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
3
|
48
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Appel MJ. Virus infections of carnivores. 1987. Elsevier Science
Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual
Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek
Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği,
İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Tarık Bilal, Yeni doğanların İç hastalıkları, 2007
|
|