Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Müzik Anasanat Dali (yüksek Lisans) > TÜRK MÜZİĞİ YAZILI KAYNAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ YAZILI KAYNAKLARI İkinci düzey MÜZ510 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik olarak ve yüz yüze yürütülür.
Dersin amacı Osmanlı dönemi müzik kuramı ve uygulamalarını birincil kaynaklar üzerinden yorumlamak.
Dersin tanımı Bu ders, Türkçe el yazmalarında işlenen konuları ve bu konuların tarihsel seyrini kapsar.

Dersin içeriği
1- TM. Tarihinde 15.Yüzyıl
2- Muradname
3- Hızır bin Abdullah Kitabü’l Edvar
4- Yusuf bin Nizameddin Kırşehri ve Risale-i Musiki
5- Ladikli Mehmet Çelebi ve Zeynü’l Elhan
6- Seydi ve el- Matla
7- Kadızade Tirevi ve Risale-i Musiki
8- SINAV
9- Ali Ufki ve Mecmua-i Saz-ü Söz
10- Kantemiroğlu ve Kitab-ı İlmü’l-Musiki Ala Vechi’l-Hurufat
11- Esseyyid Mehmed Emin ve Der Beyan-ı Kavaid-i Nağme-i Perde-i Tanbur
12- Abdülbaki Nasır Dede ve Tedkik ü Tahkik
13- Haşim Bey ve Haşim Bey Edvarı
14- Tanburi Cemil Bey ve Rehber-i Musiki
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- XV. yüzyıldan XIX. yüzyıla kadar olan kaynaklarda müzik kuramının ele alınışı hakkında bilgi sahibi olma.
2- Osmanlı dönemi müzik uygulamaları ve müzik felsefesi hakkında müzik yazmaları üzerinden fikir sahibi olma.
3- Osmanlı dönemi müzik kuramı kaynakları ve uygulamaları hakkında dönemsel mukayeseler yapabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2- Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3- Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4- Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6- Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7- Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Müzikoloji ve kaynakları.
Yardımcı Kaynaklar Bahsedilen kuramcılara ait yazma eserler.

Ders ile ilgili dosyalar