Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > KATEGORİK VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATEGORİK VERİ ANALİZİ Üçüncü düzey VZT 668 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Kategorik veri çözümlemelerine karar verebilmek ve ilgili yöntemleri uygulayabilmek.
Dersin tanımı Sayısal olmayan kategorik veri çözümlemeleri ileilgili temel bilgilerin aktarımı

Dersin içeriği
1- Tanımlar
2- İki boyutlu olumsallık tablolarına iliskin çıkarsamalar
3- Kategorik yanıtlar, bu yanıtlara ilişkin örneklem dagılısları ve tanımlayıcı ölçüler
4- İliski ölçüleri ve kesin testler
5- İliski ölçüleri ve kesin testler
6- İki durumlu bagımlı degisken için genellestirilmis dogrusal modeller,
7- Lojistik regresyon
8- Lojistik regresyon
9- Probit ve Poisson regresyon
10- İki durumlu bagımlı degisken için yapılan modellemelere iliskin hata çözümlemeleri
11- Sıralı bagımlı degisken için modeller
12- Çok bölünümlü bagımlı degisken için modeller
13- Log-Linear modellere giris ve iki boyutlu olumsallık tablolarında log-linear modeller
14- Çok boyutlu log-dogrusal modeller
15- Hiyerarsik modeller
16- Uyum iyiligi ve hata çözümlemeleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kategorik verilerin istatistik analizleri konusunda bilgi sahibi olmak
2- Kategorik verilerin istatistik analizleri konusunda bilgi sahibi olmak
3- Kategorik verilerin istatistik analizleri konusunda bilgi sahibi olmak
4- Kategorik verilerin istatistik analizleri konusunda bilgi sahibi olmak
5- Kategorik verilerin istatistik analizleri konusunda bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Agresti, A., Cetagorical Data Analysis, Joıhn Willey & Sons. , 1990
Yardımcı Kaynaklar Agresti, A., Cetagorical Data Analysis, Joıhn Willey & Sons. , 1990

Ders ile ilgili dosyalar