Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > İKLİMLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKLİMLENDİRME Birinci düzey MM 343 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE ANLATIM
Dersin amacı BARINMA VE İŞ MEKANLARINDA SAĞLIK KOŞULLARINA UYGUN ISITMA, HAVALANDIRMA VE SOĞUTMA İŞLEMLERİNİN YAPILABİLMESİ İÇİN GEREKLİ HESAP VE DİZAYN PROBLEMLERİNİ ÇÖZME YETİSİNİ KAZANDIRMAK
Dersin tanımı SEÇMELİ

Dersin içeriği
1- Temel fiziksel parametreler, gazlarin termodinamiği.
2- İç hava kalitesi, ısıl konfor.
3- İç ve dış ortam tasarım koşulları.
4- Isı kaybı ve ısı kazancı hesabı.
5- Isı kaybı ve ısı kazancı hesab.ı
6- Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma)
7- Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma).
8- Kış iklimlendirmesi
9- Yıl içi sınavı
10- Yaz iklimlendirmesi.
11- İklimlendirme sistemleri ve Iklimlendirme sistem elemanlari.
12- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
13- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
14- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsanlar için uygun iç hava koşullarını (sıcaklık, nem ve havalandırma oranı) tanımlayabilme.
2- Binaların soğutma ve ısıtma yüklerini belirleyebilme.
3- İklimlendirme sistemleri için ısıtıcı ve soğutucu serpantin seçebilme.
4- Bir hava dağıtım sistemi için bileşenleri seçebilme.
5- Bir bina için iklimlendirme sistemi tasarlayabilme.
6- İklimlendirme işlemlerinde kullanılan sistemlerin ve bunların elemanlarının tanıma.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1) Havalandirma ve Iklimlendirme Esaslari, Prof. Dr. Hikmet Dogan, Seckin Yayincilik 2)ASHRAE Handbook Fundamentals, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar