Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKLİMLENDİRME |
İkinci düzey |
MM 343 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SERPİL ÖZKILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE ANLATIM
|
Dersin amacı
|
BARINMA VE İŞ MEKANLARINDA SAĞLIK KOŞULLARINA UYGUN ISITMA, HAVALANDIRMA VE SOĞUTMA İŞLEMLERİNİN YAPILABİLMESİ İÇİN GEREKLİ HESAP VE DİZAYN PROBLEMLERİNİ ÇÖZME YETİSİNİ KAZANDIRMAK
|
Dersin tanımı
|
SEÇMELİ
|
1- |
Temel fiziksel parametreler, gazlarin termodinamiği.
|
2- |
İç hava kalitesi, ısıl konfor.
|
3- |
İç ve dış ortam tasarım koşulları.
|
4- |
Isı kaybı ve ısı kazancı hesabı.
|
5- |
Isı kaybı ve ısı kazancı hesab.ı
|
6- |
Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma)
|
7- |
Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma).
|
8- |
Kış iklimlendirmesi
|
9- |
Yıl içi sınavı
|
10- |
Yaz iklimlendirmesi.
|
11- |
İklimlendirme sistemleri ve Iklimlendirme sistem elemanlari.
|
12- |
İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
|
13- |
İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
|
14- |
İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsanlar için uygun iç hava koşullarını (sıcaklık, nem ve havalandırma oranı) tanımlayabilme.
|
2- |
Binaların soğutma ve ısıtma yüklerini belirleyebilme.
|
3- |
İklimlendirme sistemleri için ısıtıcı ve soğutucu serpantin seçebilme.
|
4- |
Bir hava dağıtım sistemi için bileşenleri seçebilme.
|
5- |
Bir bina için iklimlendirme sistemi tasarlayabilme.
|
6- |
İklimlendirme işlemlerinde kullanılan sistemlerin ve bunların elemanlarının tanıma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
5
|
5
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Havalandirma ve Iklimlendirme Esaslari, Prof. Dr. Hikmet Dogan, Seckin Yayincilik
2)ASHRAE Handbook Fundamentals, 2001.
|
|