Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > İKLİMLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKLİMLENDİRME Üçüncü düzey MM 343 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE ANLATIM
Dersin amacı BARINMA VE İŞ MEKANLARINDA SAĞLIK KOŞULLARINA UYGUN ISITMA, HAVALANDIRMA VE SOĞUTMA İŞLEMLERİNİN YAPILABİLMESİ İÇİN GEREKLİ HESAP VE DİZAYN PROBLEMLERİNİ ÇÖZME YETİSİNİ KAZANDIRMAK
Dersin tanımı SEÇMELİ

Dersin içeriği
1- Temel fiziksel parametreler, gazlarin termodinamiği.
2- İç hava kalitesi, ısıl konfor.
3- İç ve dış ortam tasarım koşulları.
4- Isı kaybı ve ısı kazancı hesabı.
5- Isı kaybı ve ısı kazancı hesab.ı
6- Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma)
7- Nemli havanın termodinamik işlemleri (karışım, duyulur ısıtma, duyulur soğutma, nemlendirme, nem alma).
8- Kış iklimlendirmesi
9- Yıl içi sınavı
10- Yaz iklimlendirmesi.
11- İklimlendirme sistemleri ve Iklimlendirme sistem elemanlari.
12- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
13- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
14- İklimlendirme sistemleri ve iklimlendirme hesapları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsanlar için uygun iç hava koşullarını (sıcaklık, nem ve havalandırma oranı) tanımlayabilme.
2- Binaların soğutma ve ısıtma yüklerini belirleyebilme.
3- İklimlendirme sistemleri için ısıtıcı ve soğutucu serpantin seçebilme.
4- Bir hava dağıtım sistemi için bileşenleri seçebilme.
5- Bir bina için iklimlendirme sistemi tasarlayabilme.
6- İklimlendirme işlemlerinde kullanılan sistemlerin ve bunların elemanlarının tanıma.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1) Havalandirma ve Iklimlendirme Esaslari, Prof. Dr. Hikmet Dogan, Seckin Yayincilik 2)ASHRAE Handbook Fundamentals, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar