Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin.(doktora) > SANAT YÖNETİMİ VE KÜRATÖRLÜK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT YÖNETİMİ VE KÜRATÖRLÜK Üçüncü düzey HEYT403 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı tarafından Teorik / kuramsal bilgiler slayt ve video gösterileri eşliğinde öğrencilere verilecektir. Sanatın dilinin kavranmasında öğretim elemanı çeşitli kaynaklardan kesitler, çeşitli filmlerden fragmanlar göstererek öğrencilere rehberlik edecektir. Türk ve dünya sanatından öğretim elemanınca seçilen çeşitli eserler incelenecek ve ders süresince ele alınacak kavramlar ışığında analiz edilecektir. Öğrenciler inceleme çalışmaları gerçekleştirerek kendi kişisel deneyimlerini oluşturacaklardır. Öğretim elemanı tarafından önerilen kısa makale ve denemeleri okuyarak ve filmleri izleyerek çeşitli çalışma raporları hazırlayacaklardır. Araştırma konularını internet ve kütüphane üzerinden araştıracak ve sınıf tartışmalarına katılmak suretiyle düşüncelerini arkadaşları ile paylaşacaklardır.
Dersin amacı Ögrencilerin sanatsal aktivitelerin de sergi açma yürütme ve sonuçlandırma deneyimini geliştirmek
Dersin tanımı Öğrencilerin hem kendi üretimlerinde hem de önemli sanat yapıtlarını özümsemeleri sırasında kullanacakları temel kavramları öğrenmeleri ve bu noktada bilinç düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır. Dünya sanatında önemli yer tutmakta olan eserlerin incelenmesi ile temel sanat eğitimi derslerinde kendi tasarımlarını oluşturmaları ve kişisel deneyimlerini yaşamaları sırasında üst düzey farkındalık sağlanması planlanmaktadır

Dersin içeriği
1- Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin tanımlanması, amaçlarının açıklanması
2- Sanatın ve sanatçının özellikleri ve önemi”, “Sanat eserini olmayandan ayıran yönlerinin” anlatılması ve tartışılması
3- Kratörler ve açtıkları sergiler hakkında bilgilendirme
4- Konu belirleme
5- Konuya uygun çalışmalar için öğrencilerle konuşma
6- Çalışmaları takip etme
7- Sergi salonu için mekan belirleme
8- Serği açılışı
9- vize
10- Yeni bir sergi için konu belirleme
11- Konuya uygun çalışmalar için öğrencilerle konuşma
12- Çalışmaları takip etme
13- Çalışmaları takip etme
14- Sergi salonu için mekan belirleme
15- Çalışmaları takip etme
16- Çalışmaları takip etme
17- serği hazırlığ
18- sergi açılışı
19- Final sınavı
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanatın doğasını ve temel dinamiklerini kavrayabilme
2- Sanat kavramlarını, geçmişten gelen anlamlarını ve günümüzdeki değişimlerini kavrayabilme Güncel sanat görüşlerini anlayabilme Sanat terminolojisini anlama ve kendi yazılarında kullanabilme
3- Serği düzenleme açma
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar