Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > İlk ve Acil Yardim > KUR'AN OKUMA VE TECVİD II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KUR'AN OKUMA VE TECVİD II Birinci düzey İLH202 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖMER ÖZBEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK Doç. Dr. Yakup UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
Dersin amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
Dersin tanımı Kuran-ı Kerîmi tecvîd kurallarına uygun olarak okuma.

Dersin içeriği
1- Bakara: 1–5. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
2- Bakara:152–157. Ayetler Yüzüne Okuma,Tecvid Tahlili ve Ezber
3- Mushaftan 51-65. sayfaların yüzünden Okunması.
4- Bakara: 255. Ayet Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
5- Bakara: 285–286. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
6- Haşr: 20-24. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
7- Duha Suresi, İnşirah Suresi, Tin Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
8- Alak suresi, Kadr Suresi, Beyyine Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
9- Zilzal Suresi, Adiyat Suresi, Karia Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
10- Mushaftan 66-80. sayfaların yüzünden okunması.
11- Tekasür Suresi, Asr suresi, - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
12- Hümeze suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
13- Tecvid: a-Lahn-i Celîye dâhil olan hatalar b-Lahn-i Hafîye dâhil olan hatalar
14- Mushaftan 80-100. sayfaların yüzünden Okunması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuran-ı Kerimi, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
2- Belirlenen namaz dualarını ezberden okuyabilme
3- Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
4- Kuranı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
5- Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
6- Hafs Rivayetinin Özelliklerini bilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
4- Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
5- Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
6- Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
7- EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
8- Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
9- Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
10- Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
11- Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuran-ı Kerim, Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları, Abdullah BENLİ
Yardımcı Kaynaklar Kuran Tilâvetinin Kuralları (Tecvid), Prof. Dr. Yavuz Fırat, Kayseri, 2014. Özet Tecvîdim, Doç. Dr. Ömer Özbek, Kayseri,2018. Kuran-ı Kerim ve Muhtasar Kelime Meali, Hayrat Neşriyat, İstanbul, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar