Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD II |
Birinci düzey |
İLH202 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞR. ÜYESİ ÖMER ÖZBEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK Doç. Dr. Yakup UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Kuran-ı Kerîmi tecvîd kurallarına uygun olarak okuma.
|
1- |
Bakara: 1–5. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
2- |
Bakara:152–157. Ayetler Yüzüne Okuma,Tecvid Tahlili ve Ezber
|
3- |
Mushaftan 51-65. sayfaların yüzünden Okunması.
|
4- |
Bakara: 255. Ayet Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
5- |
Bakara: 285–286. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
6- |
Haşr: 20-24. Ayetler Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
7- |
Duha Suresi, İnşirah Suresi, Tin Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
8- |
Alak suresi, Kadr Suresi, Beyyine Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
9- |
Zilzal Suresi, Adiyat Suresi, Karia Suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
10- |
Mushaftan 66-80. sayfaların yüzünden okunması.
|
11- |
Tekasür Suresi, Asr suresi, - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
12- |
Hümeze suresi - Yüzüne Okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
13- |
Tecvid: a-Lahn-i Celîye dâhil olan hatalar
b-Lahn-i Hafîye dâhil olan hatalar
|
14- |
Mushaftan 80-100. sayfaların yüzünden Okunması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kuran-ı Kerimi, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
|
2- |
Belirlenen namaz dualarını ezberden okuyabilme
|
3- |
Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
|
4- |
Kuranı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
|
5- |
Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
|
6- |
Hafs Rivayetinin Özelliklerini bilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
|
|
4- |
Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
|
|
5- |
Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
|
|
6- |
Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
|
|
7- |
EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
|
|
8- |
Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
|
|
9- |
Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
|
|
10- |
Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
|
|
11- |
Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kuran-ı Kerim, Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları, Abdullah BENLİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kuran Tilâvetinin Kuralları (Tecvid), Prof. Dr. Yavuz Fırat, Kayseri, 2014. Özet Tecvîdim, Doç. Dr. Ömer Özbek, Kayseri,2018. Kuran-ı Kerim ve Muhtasar Kelime Meali, Hayrat Neşriyat, İstanbul, 2010.
|
|