Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HİDROBİYOLOJİ LABORATUVARI |
Birinci düzey |
BİY322 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Genel laboratuvar bilgisi ve laboratuvar çalışmalarında güvenlik
|
2- |
Hidrobiyolojide kullanılan araçlar ve kullanım yöntemleri
|
3- |
Doğal su örneklerinin fiziksel özelliklerinin tayini(pH, tuzluluk, bulanıklık tayini)
|
4- |
Sucul organizmaların toplanması ve korunması
|
5- |
Fitoplankton kültürünün hazırlanması
|
6- |
Zooplankton örneklerinin mikroskobik incelenmesi
|
7- |
Doğal su örneklerinin kimyasal özelliklerinin tayini(serbest oksijen, toplam fosfor, nitrat ölçümü)
|
8- |
Sucul bitkilerde pigment analizi
|
9- |
Sularda biyolojik oksijen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihtiyacı ve askıda madde tayini
|
10- |
Genel balık diseksiyonu
|
11- |
Artemia kültürünün hazırlanması
|
12- |
Fotobiyoreaktörlerin çalışma prensipleri ve fotobiyoreaktörlerin mikroalg kültüründe kullanılması
|
13- |
Göl dibi sedimentinde mikroplastik varlığının tespiti ve genel karakterizasyonu
|
14- |
Genel bir sucul ekosistemin arazide incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sucul ekosistemlerin genel karakteristiklerini kavrar.
|
2- |
Sucul yaşamı etkileyen fiziksel ve kimyasal parametreleri açıklar.
|
3- |
Sucul ekosistemde bir arazi çalışmasının nasıl yürütüleceğini kavrar.
|
4- |
Sucul canlıları biyoekolojik özelliklerine göre sınıflandırır.
|
5- |
Göllerde yaşamı açıklar.
|
6- |
Zooplankton, fitoplankton nedir açıklar ve genel özellikleri hakkında bilgi verir.
|
7- |
Canlıların sucul yaşama uyumu hakkında bilgi verir.
|
8- |
Sulak alanlardaki bitki komünitelerinin gelişimini ve ekosistem işleyişini kavrar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tavşanoğlu, Ü.N., Kankılıç G.B., &Erdoğan Ş., Tatlısu Ekosistemlerinde Arazi ve Laboratuvar Yöntemleri, Nobel, Ankara, 2020
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wetzel R.G. Limnoloji Göl ve Nehir Ekosistemleri (Çev.M.B.Ergönül), Nobel Yayıncılık, Ankara, 2017
Cirik S., Gökpınar Ş., Plankton Bilgisi ve Kültürü Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fak., Yayın No:47, İzmir, 2005
|
|