Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > HİDROBİYOLOJİ LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİDROBİYOLOJİ LABORATUVARI Birinci düzey BİY322 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. FATİH DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Genel laboratuvar bilgisi ve laboratuvar çalışmalarında güvenlik
2- Hidrobiyolojide kullanılan araçlar ve kullanım yöntemleri
3- Doğal su örneklerinin fiziksel özelliklerinin tayini(pH, tuzluluk, bulanıklık tayini)
4- Sucul organizmaların toplanması ve korunması
5- Fitoplankton kültürünün hazırlanması
6- Zooplankton örneklerinin mikroskobik incelenmesi
7- Doğal su örneklerinin kimyasal özelliklerinin tayini(serbest oksijen, toplam fosfor, nitrat ölçümü)
8- Sucul bitkilerde pigment analizi
9- Sularda biyolojik oksijen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihtiyacı ve askıda madde tayini
10- Genel balık diseksiyonu
11- Artemia kültürünün hazırlanması
12- Fotobiyoreaktörlerin çalışma prensipleri ve fotobiyoreaktörlerin mikroalg kültüründe kullanılması
13- Göl dibi sedimentinde mikroplastik varlığının tespiti ve genel karakterizasyonu
14- Genel bir sucul ekosistemin arazide incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sucul ekosistemlerin genel karakteristiklerini kavrar.
2- Sucul yaşamı etkileyen fiziksel ve kimyasal parametreleri açıklar.
3- Sucul ekosistemde bir arazi çalışmasının nasıl yürütüleceğini kavrar.
4- Sucul canlıları biyoekolojik özelliklerine göre sınıflandırır.
5- Göllerde yaşamı açıklar.
6- Zooplankton, fitoplankton nedir açıklar ve genel özellikleri hakkında bilgi verir.
7- Canlıların sucul yaşama uyumu hakkında bilgi verir.
8- Sulak alanlardaki bitki komünitelerinin gelişimini ve ekosistem işleyişini kavrar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tavşanoğlu, Ü.N., Kankılıç G.B., &Erdoğan Ş., Tatlısu Ekosistemlerinde Arazi ve Laboratuvar Yöntemleri, Nobel, Ankara, 2020
Yardımcı Kaynaklar Wetzel R.G. Limnoloji Göl ve Nehir Ekosistemleri (Çev.M.B.Ergönül), Nobel Yayıncılık, Ankara, 2017 Cirik S., Gökpınar Ş., Plankton Bilgisi ve Kültürü Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fak., Yayın No:47, İzmir, 2005

Ders ile ilgili dosyalar