Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ERHAN YOSKA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Dr. Öğretim Üyesi Erhan Yoska
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Atatürk''ten günümüze Türkiye Cumhuriyeti Devleti''nin Türk Dünyası Politikalarını tarih perspektifinde incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye''nin Türk Dünyasına yönelik siyasi, askeri, dini, ekonomik ve kültürel politikalarını incelemektir.
|
1- |
Türk Dünyası ile ilgili Genel Kavramlar, Sorunlar, Kaynaklar
|
2- |
Çarlık Döneminde Türk Dünyasının Genel durumu
|
3- |
Osmanlıdan Cumhuriyete Türkçülük Akımı
|
4- |
Cumhuriyetin Kurulmasında Türk Dünyasını Aydınları
|
5- |
Milli Mücadele ve Türkistan Türkleri
|
6- |
Atatürk ve Dış Türkler
|
7- |
Atatürk ve Türk Birliği Fikri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Atatürk ve Türk Dünyasında Dil Birliği
|
10- |
Atatürk ve Türk Dünyasında Kültür Birliği
|
11- |
Atatürk''''ün Dış Türkler Politikasında Azerbaycan
|
12- |
Türkistan Milli Hareketi ve Atatürk
|
13- |
Atatürk Dönemi Sovyetler Birliği Dış Politikasında Türk Dünyası
|
14- |
Atatürk''''ün Çağdaşlaşmasının Türk Dünyasına Etkileri
|
15- |
Yarı Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye İle Türk Dünyasının tarihi ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Atatürk''ün Türk Dünyasına bakışı hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Cumhuriyetin Kuruluş Döneminde Türk dünyası Aygınlarının Rolünü anlamak
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
|
|
2- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
|
|
3- |
Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
|
|
4- |
Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
|
|
5- |
TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
|
|
6- |
TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
|
|
7- |
Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Atatürk ve Türk Dünyası, Türk Tarih Kurumu Yayını
Türkiye-Türk Dünyası İlişkileri
Politik Ve Ekonomik Boyut, Ekin Kitabevi
XX. Yüzyılda Türkiye Türk Dünyası İlişkileri, Pegem akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türk Dünyası Ortak Kültür Değerleri - Abdulkadir Yuvalı - Erhan Yoska
Atayurt Yayınevi.
|
|