Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > LİF BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİF BİTKİLERİ Birinci düzey TAB 306 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AZİZ ŞATANA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli TEORİK ANLATIM VE UYGULAMASI
Dersin amacı LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ, YETİŞTİRME TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI ÖĞRETMEK
Dersin tanımı GENEL OLARAK LİFLER, BİTKİSEL LİFLER VE ÖZELLİKLER, ENDÜSTRİ BİTKİLERİ İÇİNDE LİF BİTKİLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ, PAMUK, KETEN, KENEVİR, BİTKİLERİNİN EKONOMİK ÖNEMİ, KULLANIM ALANLARI, BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ, YETİŞTİRME TEKNİKLERİ, ISLAHI, DEPOLAMA VE MUHAFAZASI. TÜTÜN, ŞERBETCİ OUT VE ANASON GİBİ EKONOMİK ÖNEME SAHİP KEYF BİTKİLERİNİN EKONOMİK ÖNEMİ, YETİŞTİRME TEKNİKLERİ ANLATILMAKTADIR

Dersin içeriği
1- LİF VE KEYF BİTKİLERİNE GİRİŞ
2- GENEL OLARAK LİF, BİTKİSEL LİFLER KAVRAMI
3- ENDÜSTRİ BİTKİLERİ İÇİNDE LİF BİTKİLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ
4- PAMUK, KETEN, KENEVİR, JÜT, HİBİSKUS, RAMİ, MANİLA KENEVİRİ, SİSAL KENEVİRİ VE KAUÇUK BİTKİLERİNİN EKONOMİK ÖNEMİ
5- PAMUK BİTKİSİNİN KULLANIM ALANLARI, BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ
6- PAMUK BİTKİSİNİN YETİŞTİRME TEKNİGİ VE ISLAHI
7- PAMUK BİTKİSİNİN HASADI, DEPOLAMASI VE MUHAFAZASI
8- KETEN BİTKİSİNİN BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ, TARIMI VE ISLAHI
9- KENEVİR BİTKİSİNİN BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ, TARIMI VE ISLAHI
10- DÜNYADA ÜRETİMİ YAPILAN ÖNEMLİ KEYF BİTKİLERİ
11- TÜTÜN BİTKİSİNİN ORJİNİ, SİSTEMATİĞİ, TÜRKİYE VE DÜNYADAKİ ÜRETİM DURUMU
12- TÜTÜN BİTKİSİNİN YETİŞTİRİCİLİĞİ VE ISLAHI
13- ŞERBETCİOTU BİTKİSİNİN TÜRKİYE VE DÜNYADAKİ ÜRETİM DURUMLARI, TARIMI, HASADI, DEPOLAMASI VE PAZARLAMASI
14- ANASON BİTKİSİNİN TÜRKİYE VE DÜNYADAKİ ÜRETİM DURUMLARI, TARIMI, HASADI, DEPOLAMASI VE PAZARLAMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DÜNYADA ÖNEMLİ LİF VE KEYF BİTKİLERİNİ TANIYABİLECEKTİR
2- LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN BİTKİSEL ÖZELLİKLERİ, YETİŞTİRME TEKNİKLERİNİN BİLECEKTİR
3- LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN KULLANIM ALANLARI İLE İLGİLİ YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLABİLECEKTİR
4- LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN HASAT KOŞULLARI İLE İLGİLİ YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLABİLECEKTİR
5- LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN DEPOLANMASI İLE İLGİLİ YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLABİLECEKTİR
6- LİF VE KEYF BİTKİLERİNİN ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİ TANIYABİLECEKLER
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MERT M. 2009. LİF BİTKİLERİ. NOBEL YAYINCILIK. ISBN:6053952435 ER, C. VE YILDIZ, M. 1997. TÜTÜN, İLAÇ VE BAHARAT BİTKİLERİ. ANKARA ÜNİV. ZİRAAT FAK. YAYIN NO.1479, DERS KİTABI: 442, 233 S., ANKARA. BAYDAR, H., 2005. TIBBİ, AROMATİK VE KEYF BİTKİLERİ BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ. SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ YAYIN NO: 51 (ISBN: 975–7929–79–4). ISPARTA/2005. AYDEMİR, M. 1982. PAMUK. NAZİLLİ PAMUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ YAYINLARI NO:33
Yardımcı Kaynaklar KOHEL, R.J., LEWİS, C.F. 1984 COTTON. AMERİCAN SOCİETY OF AGRONOMY. AGRONOMY SERİES NO:24.MADİSON/WİSCONSİN. USA

Ders ile ilgili dosyalar