Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI |
Birinci düzey |
İLH602 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YAKUP UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç.Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK, Doç. Dr. Yakup UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma
|
1- |
Mâide Sûresi,44-50.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
2- |
Hucurat Sûresi 1-2. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
3- |
Hucurat Suresi 3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
4- |
Vâkıa Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
5- |
Lahn ve Hükümleri
|
6- |
İmam Âsım’ın Diğer Kıraat imamlarıyla İttifak Ettikleri Hususlar
|
7- |
İmam Âsım’ın Diğer Kıraat imamlarıyla İhtilaf Ettikleri Hususlar
|
8- |
Hafs’ın Rivayetine Göre bir vecihle Okunan yerler
|
9- |
Hafs’ın Rivayetine Göre iki vecihle Okunan yerler
|
10- |
Hafs’ın Rivayetine Göre üç vecihle Okunan yerler
|
11- |
Rahman Suresi 1. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
12- |
Rahman Suresi 2. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
13- |
Rahman Suresi 3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
14- |
Rahman Suresi 4. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kur''an-ı Kerim''i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
|
2- |
Belirlenen namaz surelerini ezberden okuyabilme
|
3- |
Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
|
4- |
Kur''an''ı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
|
5- |
Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
|
6- |
Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kur'an-ı Kerim
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tecvitli Kur'an Dili, Yakup İskender; Kur'an-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam ; Kuran Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin; Tecvid İlmi, Ahmet Madazlı; Kur’an-ı Kerimi En Kısa Yoldan Öğrenme ve Mahreç Tablosu, Abdullah Benli; Mahreç Tablosunun Ses Kaydı, Abdullah Benli; Ezbere Okunacak Yerlerin Ses Kaydı, Abdullah Benli
|
|