Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI Birinci düzey İLH602 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAKUP UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç.Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK, Doç. Dr. Yakup UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
Dersin amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
Dersin tanımı Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma

Dersin içeriği
1- Mâide Sûresi,44-50.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
2- Hucurat Sûresi 1-2. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
3- Hucurat Suresi 3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
4- Vâkıa Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
5- Lahn ve Hükümleri
6- İmam Âsım’ın Diğer Kıraat imamlarıyla İttifak Ettikleri Hususlar
7- İmam Âsım’ın Diğer Kıraat imamlarıyla İhtilaf Ettikleri Hususlar
8- Hafs’ın Rivayetine Göre bir vecihle Okunan yerler
9- Hafs’ın Rivayetine Göre iki vecihle Okunan yerler
10- Hafs’ın Rivayetine Göre üç vecihle Okunan yerler
11- Rahman Suresi 1. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
12- Rahman Suresi 2. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
13- Rahman Suresi 3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
14- Rahman Suresi 4. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kur''an-ı Kerim''i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
2- Belirlenen namaz surelerini ezberden okuyabilme
3- Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
4- Kur''an''ı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
5- Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
6- Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kur'an-ı Kerim
Yardımcı Kaynaklar Tecvitli Kur'an Dili, Yakup İskender; Kur'an-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam ; Kuran Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin; Tecvid İlmi, Ahmet Madazlı; Kur’an-ı Kerimi En Kısa Yoldan Öğrenme ve Mahreç Tablosu, Abdullah Benli; Mahreç Tablosunun Ses Kaydı, Abdullah Benli; Ezbere Okunacak Yerlerin Ses Kaydı, Abdullah Benli

Ders ile ilgili dosyalar