Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER BARIŞKAN YASAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mithat ZEYDAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye, en uygun fabrika yerleşim yerinin tespiti, fabrikanın kuruluş yerinin tespiti sonrası tesisin iç dizaynının nasıl yapılacağı ile ilgili yönetimsel ve teknik konularda bilgilenmesini ve fikir sahibi olmasını sağlamaktır. Ek olarak, bir tesisin baştan sona tasarımı ve start-up''ına kadar geçirdiği evrelerle kurulumunun ve takibinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
fizibilite etütleri,fabrika yerleşim düzenleri, kapasite hesapları, yazılımların kullanılması, depo yeri yerleşimi, tek ve çok tesis yerleşim problemlerinin çözümü ve optimum yer tespiti, gelecek nesil tesis yerleşim tipleri, layout problemleri
|
1- |
Tesis Yeri Seçimi ve Düzenlemesi hakkında genel bilgiler, kavramlar, fizibilite etüdleri, Tesis planlamanın proje yönetimi içerisindeki yeri ve önemi
|
2- |
Alanların gösterimi uzaklıkların belirlenmesi
|
3- |
Ürün süreç ve çizelge tasarımı
|
4- |
Ürün süreç ve çizelge tasarımı
|
5- |
Tesis planlamasında malzeme akışı
|
6- |
Tesis içi yerleşim planlaması
|
7- |
Tesis içi yerleşim planlaması
|
8- |
vize sınavı
|
9- |
Tek ve çok tesis yerleşim yeri tespiti problemleri
|
10- |
Tesisin sürdürülebilir kalkınmasında yenilikçi ve girişimci fikirlerin etkisi
|
11- |
Kuruluş yeri seçimi
|
12- |
Proje Yönetimi ile ilgili kavramlar
|
13- |
CPM, PERT Network problemleri
Projenin Planlanması
|
14- |
Projenin Yürütülmesi, İzlemesi ve Kapatılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
En uygun Fabrika kuruluş yerinin tespiti ve fizibilite çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur
|
2- |
Fabrikaya ait yerleşim planı (layout) çeşitleri ve en uygun yerleşimin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Optimum yerleşim planının tespit edilmesine yönelik yazılımları kullanma becerisi elde eder.
|
4- |
Kapasite raporu hazırlar ve depo yerleşiminin nasıl yapılacağını öğrenir.
|
5- |
Tesis, proje, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilir ve yazılı raporları anlayabilir, etkin sunum yapabilir
|
6- |
Bir proje nasıl tasarlanır, nasıl yazılır ve hangi yöntemlerle takip edilir sorusunun cevabını öğrenir.
|
7- |
Proje yönetimi, risk yönetimi, projenin takip edilmesi ve iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olunur.
|
8- |
Tesisin sürdürülebilir kalkınmasında yenilikçi ve girişimci fikirlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste verilen ppt sunumlar ve diğer notlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Facilities design, S.S. Heragu, CRC Press BR, 2008.
- Facilities planning and design, A. Garcia-Diaz and J.M.G. Smith, Prentice Hall NJ, 2008.
- Facilities planning, J.A. Tompkins, J.A. White, Y.A. Bozer, and J.M.A. Tanchoco, Wiley NY, 2002.
- Facility layout and location, R.L. Francis, L.F. McGinnis, and J.A. White, Prentice Hall NJ, 1992.
- Fabrika Organizasyonu, İ. Karayalçın.
- Üretim Yönetimi, B.Kobu
|
|