Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VISUAL PROGRAMMING |
Birinci düzey |
BZ 214 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. AHMET NUSRET TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Grafiksel kullanıcı arayüzleri tasarlama ve geliştirme
|
Dersin tanımı
|
Java dili ile grafiksel arayüzün nasıl hazırlanacağı konusunda gereksinim duyulacak bilgiler. Geliştirme ortamı olarak IntelliJ Idea kullanılmakla birlikte isteyen öğrenciler Netbeans veya Eclipse ortamları da kullanabilmektedirler.
|
1- |
Java Programlama''ya Giriş
|
2- |
Java Programlama Temelleri (Veri tipleri, değişken tanımlama, operatörler)
|
3- |
Java Programlama Temelleri (Kontrol deyimleri, diziler, string''''ler)
|
4- |
Java ile Nesne Yönelimli Programlama (Nesneler, Sınıflar)
|
5- |
Java ile Nesne Yönelimli Programlama (Kalıtım ve Çokbiçimlilik)
|
6- |
Java ile Nesne Yönelimli Programlama (Paketler, Arayüzler, Soyut Sınıflar)
|
7- |
Hata Ayıklama ve Giriş-Çıkış İşlemleri
|
8- |
Grafik Kullanıcı Arayüzü Programlama (JavaFX Bileşenleri)
|
9- |
Grafik Kullanıcı Arayüzü Programlama (Olaya dayalı programlama)
|
10- |
Generics, Collections
|
11- |
Çoklu Kullanım (Multithreading)
|
12- |
Java Veritabanı Programlama (JDBC)
|
13- |
Java Test Süreçleri (JUnit)
|
14- |
Java Server Faces (JSF)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Grafiksel kullanıcı arayüzleri geliştirme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.
|
2- |
JavaFX kütüphanesi sınıfları ve bileşenlerini kullanabilir.
|
3- |
Eclipse, Netbeans, IntelliJ Idea gibi farklı geliştirme ortamları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Farklı geliştirme ortamları ile görsel programlar geliştirebilir.
|
5- |
Java ile veritabanı işlemleri gerçekleştirebilir
|
6- |
Java dili ve görsel bileşenler kullanarak proje geliştirebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
8
|
48
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
162
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Introduction to Java Programming, Comprehensive Version, Y. Daniel Liang.
2. Java: A Beginner''''s Guide, 6th Edition, Herbert Schildt.
|
|