Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > KOYUN VE KEÇİ BESLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KOYUN VE KEÇİ BESLEME Birinci düzey VHB 504 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Sena YILMAZ
Dersin veriliş şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin amacı Koyun ve Keçi Besleme Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Koyun ve Keçi Beslemenin Hayvan Beslemede Önemi

Dersin içeriği
1- Koyun Beslemenin Önemi.
2- Besin Madde İhtiyaçları.(Kuru Madde, Protein, Enerji , Seluloz )
3- Besin Madde İhtiyaçları.(Kuru Madde, Protein, Enerji , Seluloz )
4- Besin Madde İhtiyaçlarını Etkileyen Faktörler
5- Besin Madde İhtiyaçlarını Etkileyen Faktörler
6- Mineral Ve Vitamin İhtiyaçları
7- Koyun Beslemede Kullanılan Yemler
8- Aşım Dönemi Koyunların Beslenmesi
9- Gebe Koyunların Beslenmesi
10- Gebe Koyunların Beslenmesi
11- Laktasyondaki Koyunların Beslenmesi
12- Ara Sınav
13- Yapağı Üretimi İçin Koyunların Beslenmesi
14- Kuzuların Bakım ve Beslenmesi
15- Kuzu Beslemede Kullanılan Yemler
16- Koçların Beslenmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- koyunların besin madde ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olmak
2- koyun beslemede kullanılan yemler hakkında bilgi sahibi olmak
3- gebe ve laktasyondaki koyunların beslenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
4- Kuzuların bakım ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5- koçların beslenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları. 2. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.

Ders ile ilgili dosyalar