Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ LOJİK DEVRE TASARIMI |
İkinci düzey |
EEM 553 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Günümüzde sayısal devreler pek çok sistemde yer almaktadır. Bu derste sayısal sistemlerle ilgili konularda bilgi birikimini ve derinliğini artırmanın yanısıra, ardışıl devre tasarımında bir mühendislik problemi olan durum indirgeme ve kodlama, uygun kodlama ile devre karmaşıklığının azaltılması, Asenkron ardışıl devrelerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi ve tasarımda donanım tanımlama dillerinden en az biriyle kompleks sistem tasarımı amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Lojik devre tasarımına ve ileri seviyede lojik devre tasarımına genel bir bakış
|
1- |
Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Boolean cebiri, fonksiyon indirgeme yöntemleri basit lojik devre tasarımı
|
2- |
Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Kombinasyonel devreler
|
3- |
Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Ardışık devreler
|
4- |
Verilog/VHDL donanım tanımlama dillerine giriş, modern sayısal tasarım araçları
|
5- |
VHDL ile kombinasyonel ve ardışık devre tasarımı
|
6- |
VHDL ile kombinasyonel ve ardışık devre tasarımı
|
7- |
Senkron ve asenkron ardışık devre tasarımı ve zamanlama analizi, durum indirgeme ve kodlama yöntemleri
|
8- |
Sonlu durum makinaları tasarımı ve tasarım optimizasyonu
|
9- |
Programlanabilir Lojik Devre elemanları (PLD)
|
10- |
Programlanabilir Lojik Devre elemanları (PLD)
|
11- |
PLD’ler ile sayısal sistem tasarımı, güç analizi
|
12- |
Tasarım Uygulamaları
|
13- |
Tasarım Uygulamaları
|
14- |
Tasarım Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|