Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > İLERİ LOJİK DEVRE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ LOJİK DEVRE TASARIMI İkinci düzey EEM 553 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Günümüzde sayısal devreler pek çok sistemde yer almaktadır. Bu derste sayısal sistemlerle ilgili konularda bilgi birikimini ve derinliğini artırmanın yanısıra, ardışıl devre tasarımında bir mühendislik problemi olan durum indirgeme ve kodlama, uygun kodlama ile devre karmaşıklığının azaltılması, Asenkron ardışıl devrelerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi ve tasarımda donanım tanımlama dillerinden en az biriyle kompleks sistem tasarımı amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Lojik devre tasarımına ve ileri seviyede lojik devre tasarımına genel bir bakış

Dersin içeriği
1- Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Boolean cebiri, fonksiyon indirgeme yöntemleri basit lojik devre tasarımı
2- Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Kombinasyonel devreler
3- Lojik Devre elemanları ve yapıları hakkında kısa tekrar; Ardışık devreler
4- Verilog/VHDL donanım tanımlama dillerine giriş, modern sayısal tasarım araçları
5- VHDL ile kombinasyonel ve ardışık devre tasarımı
6- VHDL ile kombinasyonel ve ardışık devre tasarımı
7- Senkron ve asenkron ardışık devre tasarımı ve zamanlama analizi, durum indirgeme ve kodlama yöntemleri
8- Sonlu durum makinaları tasarımı ve tasarım optimizasyonu
9- Programlanabilir Lojik Devre elemanları (PLD)
10- Programlanabilir Lojik Devre elemanları (PLD)
11- PLD’ler ile sayısal sistem tasarımı, güç analizi
12- Tasarım Uygulamaları
13- Tasarım Uygulamaları
14- Tasarım Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar