Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PAZARLAMA İLETİŞİMİ |
Birinci düzey |
GRFT004 |
Seçmeli |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin Amacı Pazarlamada iletişim, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve reklamcılık temelinde ele alınarak; iletişim stratejilerinin diğer stratejilerle olan etkileşiminin analizi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Ne Olduğu, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Kapsamı, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Özellikleri,
Bütünleşik Pazarlama İletişimine İhtiyaç Duyulmasının Nedenleri,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçlarının neler olduğu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
|
1- |
İletişim Süreci ve İletişim Türleri
|
2- |
Pazarlama Karması Elemanları Ve İletişim Boyutları
|
3- |
Ürün Ve Ambalaj
|
4- |
Dağıtım
|
5- |
Fiyat
|
6- |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
|
7- |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Kapsamı
|
8- |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Özellikleri
|
9- |
Bütünleşik Pazarlama İletişimine İhtiyaç Duyulmasının Nedenler
|
10- |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları
|
11- |
Halkla İlişkiler
|
12- |
Kişisel Satış
|
13- |
Satışı Arttırıcı Çabalar (Satış Geliştirme)
|
14- |
Reklam
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilir.
|
2- |
Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar.
|
3- |
Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini betimler.
|
4- |
Pazarlama iletişimindeki temel gelişmeleri betimler.
|
5- |
Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini betimler.
|
6- |
Bütünleşik pazarlama iletişiminin yararlarını ve zorluklarını yorumlar.
|
7- |
Reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, satış tutundurma ve kişisel satışı betimler.
|
8- |
Bütünleşik pazarlama iletişimini ve önemini tartışır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
65
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kitabın Adı: Pazarlama İlkeleri
Yazarlar:Doç.Dr. Müjdat Özmen, Prof.Dr. Cevahir Uzkurt, Prof.Dr. Şuayıp Özdemir, Prof.Dr. Remzi Altunışık, Prof.Dr. Ömer Torlak, Editörler Prof.Dr. Ömer Torlak, Doç.Dr. Müjdat Özmen
Yayınevi: T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|