Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > ROMANTİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMANTİKLER İkinci düzey ELIT 541 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Düz anlatım, sunum, tartışma
Dersin amacı Öğrenciler sosyal, kültürel ve estetik bir akım olarak romantizmle tanıştırmak
Dersin tanımı Bu ders öğrencileri romantik dönemi oluşturan etmenlere ve dönemin özelliklerine aşina etmeyi amaçlar. Bu ders,dönemin tarihi gelişmelerine bakarak ve tarih ile edebiyatın nasıl iç içe olduğunu sorgulayarak, estetik ve sosyo -ekonomik meselelerin Romantizmi neyin oluşturduğunu açıklamaya yardım ettiğini gösterir.

Dersin içeriği
1- T. E. Hulme: "Romanticism and Classicism"
2- Hegel, Hegel, Introduction to Aesthetics. Symbolic, Classical, and Romantic Art
3- ‘Shape’ versus ‘Form’; Mechanical Fancy and Organic Imagination
4- Wordsworth: Preface" to Lyrical Ballads; "The Convict", "The Mad Mother"
5- Coleridge: Chapter IV of Biographia Literaria, "The Rime of Ancient Mariner"
6- Shelley: A Defence of Poetry; "Ozymandias", "The Mask of Anarchy"
7- Keats: "Ode on Melancholy", "The Eve of St. Agnes", "Negative Capability" (Letter to his brothers, 21 Dec. 1817)
8- Mid-term Exam
9- Byron: Don Juan (Dedication, Canto I), “Giaor”
10- Blake, The Marriage of Heaven and Hell
11- John Clare, "I Am", "Mouse's Nest", "Clock a Clay"
12- Romantic Irony: Wordsworth (Book 7, the beggar episode), Byron, Don Juan (The Harem Episode)
13- Mary Shelley, Frankenstein
14- Revolution or Reform? The Cenci by Shelley
15- Final Exam
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- -
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 10 150
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 15
Kısa sınav 0 30
Ödev 0 35
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   65
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   35
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abrams, M. H. The Mirror and the Lamp. Oxford: O.U.P., 1953. ---. Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature. N.Y.: Norton and Company, 1971 ---. ed. English Romantic Poets. 2nd. Ed. London: O. U.P. 1975
Yardımcı Kaynaklar Burwick, Frederic. “Coleridge, Schlegel, and Animal Magnetism.” In English and German Romanticism. Ed. James Pipkin. Heidelberg: Carl Winter, 1985. pp. 275-300. --- . The Damnation of Newton. Berlin: Walter de Gruyter, 1986. --- . The Haunted Eye: Perception and the Grotesque in English and German Romanticism. Heidelberg: Carl Winter, 1987. Christiansen. P. Romantic Affinities: Portraits from an Age: 1780-1830. London: Sphere Books, 1988. Donohue, Dramatic Character in the English Romantic Age, Princeton: PUP, 1970 Purinton, Marjean, Romantic Ideology Unmasked: The Mentally constructed Tyrannies in Dramas of William Wordsworth, Lord Byron, Percy Shelly, and Joanna Baillie. NJ: Associated University Press, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar