Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ROMANTİKLER |
Üçüncü düzey |
ELIT 541 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Düz anlatım, sunum, tartışma
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler sosyal, kültürel ve estetik bir akım olarak romantizmle tanıştırmak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencileri romantik dönemi oluşturan etmenlere ve dönemin özelliklerine aşina etmeyi amaçlar. Bu ders,dönemin tarihi gelişmelerine bakarak ve tarih ile edebiyatın nasıl iç içe olduğunu sorgulayarak, estetik ve sosyo -ekonomik meselelerin Romantizmi neyin oluşturduğunu açıklamaya yardım ettiğini gösterir.
|
1- |
T. E. Hulme: "Romanticism and Classicism"
|
2- |
Hegel, Hegel, Introduction to Aesthetics. Symbolic, Classical, and Romantic Art
|
3- |
‘Shape’ versus ‘Form’; Mechanical Fancy and Organic Imagination
|
4- |
Wordsworth: Preface" to Lyrical Ballads; "The Convict", "The Mad Mother"
|
5- |
Coleridge: Chapter IV of Biographia Literaria, "The Rime of Ancient Mariner"
|
6- |
Shelley: A Defence of Poetry; "Ozymandias", "The Mask of Anarchy"
|
7- |
Keats: "Ode on Melancholy", "The Eve of St. Agnes", "Negative Capability" (Letter to his brothers, 21 Dec. 1817)
|
8- |
Mid-term Exam
|
9- |
Byron: Don Juan (Dedication, Canto I), “Giaor”
|
10- |
Blake, The Marriage of Heaven and Hell
|
11- |
John Clare, "I Am", "Mouse's Nest", "Clock a Clay"
|
12- |
Romantic Irony: Wordsworth (Book 7, the beggar episode), Byron, Don Juan (The Harem Episode)
|
13- |
Mary Shelley, Frankenstein
|
14- |
Revolution or Reform? The Cenci by Shelley
|
15- |
Final Exam
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
-
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
10
|
150
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
3
|
15
|
Kısa sınav
|
0
|
30
|
Ödev
|
0
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
65
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
35
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Abrams, M. H. The Mirror and the Lamp. Oxford: O.U.P., 1953.
---. Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature. N.Y.:
Norton and Company, 1971
---. ed. English Romantic Poets. 2nd. Ed. London: O. U.P. 1975
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Burwick, Frederic. “Coleridge, Schlegel, and Animal Magnetism.” In English and German
Romanticism. Ed. James Pipkin. Heidelberg: Carl Winter, 1985. pp. 275-300.
--- . The Damnation of Newton. Berlin: Walter de Gruyter, 1986.
--- . The Haunted Eye: Perception and the Grotesque in English and German Romanticism.
Heidelberg: Carl Winter, 1987.
Christiansen. P. Romantic Affinities: Portraits from an Age: 1780-1830. London: Sphere
Books, 1988.
Donohue, Dramatic Character in the English Romantic Age, Princeton: PUP, 1970
Purinton, Marjean, Romantic Ideology Unmasked: The Mentally constructed Tyrannies in Dramas of William
Wordsworth, Lord Byron, Percy Shelly, and Joanna Baillie. NJ: Associated University Press, 1994.
|
|