Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans > ROMANTİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMANTİKLER İkinci düzey ELIT 541 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Düz anlatım, sunum, tartışma
Dersin amacı Öğrenciler sosyal, kültürel ve estetik bir akım olarak romantizmle tanıştırmak
Dersin tanımı Bu ders öğrencileri romantik dönemi oluşturan etmenlere ve dönemin özelliklerine aşina etmeyi amaçlar. Bu ders,dönemin tarihi gelişmelerine bakarak ve tarih ile edebiyatın nasıl iç içe olduğunu sorgulayarak, estetik ve sosyo -ekonomik meselelerin Romantizmi neyin oluşturduğunu açıklamaya yardım ettiğini gösterir.

Dersin içeriği
1- T. E. Hulme: "Romanticism and Classicism"
2- Hegel, Hegel, Introduction to Aesthetics. Symbolic, Classical, and Romantic Art
3- ‘Shape’ versus ‘Form’; Mechanical Fancy and Organic Imagination
4- Wordsworth: Preface" to Lyrical Ballads; "The Convict", "The Mad Mother"
5- Coleridge: Chapter IV of Biographia Literaria, "The Rime of Ancient Mariner"
6- Shelley: A Defence of Poetry; "Ozymandias", "The Mask of Anarchy"
7- Keats: "Ode on Melancholy", "The Eve of St. Agnes", "Negative Capability" (Letter to his brothers, 21 Dec. 1817)
8- Mid-term Exam
9- Byron: Don Juan (Dedication, Canto I), “Giaor”
10- Blake, The Marriage of Heaven and Hell
11- John Clare, "I Am", "Mouse's Nest", "Clock a Clay"
12- Romantic Irony: Wordsworth (Book 7, the beggar episode), Byron, Don Juan (The Harem Episode)
13- Mary Shelley, Frankenstein
14- Revolution or Reform? The Cenci by Shelley
15- Final Exam
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- -
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 10 150
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 15
Kısa sınav 0 30
Ödev 0 35
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   65
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   35
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abrams, M. H. The Mirror and the Lamp. Oxford: O.U.P., 1953. ---. Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature. N.Y.: Norton and Company, 1971 ---. ed. English Romantic Poets. 2nd. Ed. London: O. U.P. 1975
Yardımcı Kaynaklar Burwick, Frederic. “Coleridge, Schlegel, and Animal Magnetism.” In English and German Romanticism. Ed. James Pipkin. Heidelberg: Carl Winter, 1985. pp. 275-300. --- . The Damnation of Newton. Berlin: Walter de Gruyter, 1986. --- . The Haunted Eye: Perception and the Grotesque in English and German Romanticism. Heidelberg: Carl Winter, 1987. Christiansen. P. Romantic Affinities: Portraits from an Age: 1780-1830. London: Sphere Books, 1988. Donohue, Dramatic Character in the English Romantic Age, Princeton: PUP, 1970 Purinton, Marjean, Romantic Ideology Unmasked: The Mentally constructed Tyrannies in Dramas of William Wordsworth, Lord Byron, Percy Shelly, and Joanna Baillie. NJ: Associated University Press, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar