Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > ANAYASA HUKUKU I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAYASA HUKUKU I Birinci düzey F-SKY107 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALAADDİN DAYI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlisi Alaaddin Dayı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli “Yüz yüze anlatım” ve “tartışma” yöntemlerinin yanı sıra “metin analizi” ve “örnek/farazi vaka” ve “problem çözümü” gibi alternatif yöntemlerden yararlanılmaktadır.
Dersin amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin anayasa hukuku disiplinine dair kuramsal ve metodolojik bilgi ve becerileri edinerek dersle ilgili verileri yorumlayıp değerlendirebilir, sorunları tanımlayıp çözümleyebilir ve bulgulara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir düzeye erişmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında öğrencilere -“anayasa”, “iktidar”, “devlet”, “egemenlik”, “hükûmet”, “yasama”, “yürütme”, “yargılama”, “temel haklar” vb.- anayasa hukuku disiplinine dair temel kavramlar, bu kavramlardan kaynaklanan ayrım ve sınıflandırmalar ile yaklaşımlar aktarılmaktadır.

Dersin içeriği
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- "Anayasa" ve "anayasa hukuku" kavramlarını tanımlayıp, farklı anayasa türlerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
2- "Kurucu iktidar" ve "kurulmuş iktidar" kavramlarını tanımlayıp, farklı kurucu iktidar türlerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
3- "Devlet" kavramını tanımlayıp, devletin unsurlarını tarihsel ve sistematik şekilde açıklar.
4- "Hükûmet" kavramını tanımlayıp, hükûmet şekillerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
5- Hükûmet sistemlerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
6- Devlet şekillerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
7- Demokrasi kavramını tanımlayıp, farklı demokrasi türlerini kuramsal düzeyde sınıflandırarak açıklar.
8- Seçim sistemlerini tarihsel ve sistematik şekilde sınıflandırarak açıklar.
9- Temel hak ve özgürlükler kavramını tanımlayıp, alt türlerini tarihsel ve sistematik olarak açıklar.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar