Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 518 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MUHİBBİ SUAT AKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konu anlatımı ve öğrenci sunumu
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere yönetimde yenilikçi ve farklı bakış açısı kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders çağdaş yönetim tekniklerini içermektedir.
|
1- |
Küçülme ve Kademe Azaltma
|
2- |
Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma
|
3- |
Yeniden Yapılandırma, Benchmarking
|
4- |
Değişim Mühendisliği
|
5- |
Kriz Yönetimi
|
6- |
Zaman Yönetimi
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Stres Yönetimi
|
9- |
Çatışma Yönetimi
|
10- |
Personeli Güçlendirme
|
11- |
Kariyer Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
12- |
Şebeke Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar
|
13- |
Toplam Kalite Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
14- |
Kurumsal Karne, 6 Sigma,Yalın Organizasyonlar
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenci Çağdaş yönetim tekniklerini öğrenebilir.
|
2- |
Çağdaş yönetim tekniklerini uygulayabilir.
|
3- |
Çağdaş yönetim tekniklerinin önemini kavrayabilir.
|
4- |
Yenilikçi bir bakış açısı kazanabilir.
|
5- |
Yönetimde güncel yaklaşımları yorumlayabilir.
|
6- |
işletme sorunlarını analiz edebilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
9
|
27
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tamer Koçel İşletme Yöneticiliği Beta basımevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
internet and articles
|
|