Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (doktora) > MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ Üçüncü düzey İŞL 518 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MUHİBBİ SUAT AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı ve öğrenci sunumu
Dersin amacı Öğrencilere yönetimde yenilikçi ve farklı bakış açısı kazandırmak
Dersin tanımı Bu ders çağdaş yönetim tekniklerini içermektedir.

Dersin içeriği
1- Küçülme ve Kademe Azaltma
2- Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma
3- Yeniden Yapılandırma, Benchmarking
4- Değişim Mühendisliği
5- Kriz Yönetimi
6- Zaman Yönetimi
7- Arasınav
8- Stres Yönetimi
9- Çatışma Yönetimi
10- Personeli Güçlendirme
11- Kariyer Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
12- Şebeke Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar
13- Toplam Kalite Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi
14- Kurumsal Karne, 6 Sigma,Yalın Organizasyonlar
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci Çağdaş yönetim tekniklerini öğrenebilir.
2- Çağdaş yönetim tekniklerini uygulayabilir.
3- Çağdaş yönetim tekniklerinin önemini kavrayabilir.
4- Yenilikçi bir bakış açısı kazanabilir.
5- Yönetimde güncel yaklaşımları yorumlayabilir.
6- işletme sorunlarını analiz edebilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 9 27
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tamer Koçel İşletme Yöneticiliği Beta basımevi
Yardımcı Kaynaklar internet and articles

Ders ile ilgili dosyalar