Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > ŞEYH ATAULLAH MESLEĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ŞEYH ATAULLAH MESLEĞİ İkinci düzey TİB 0602 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAVUZ FIRAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK ve Doç. Dr. Yakup Uzun
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Kuran-ı Kerimin kıraatinde mevcut olan bazı kelimelerin farklı okunuşlarını, okuyan imamlara nispet ederek kıraat nosyonu kazandırmak. Kıraat imamlarının mezheplerine göre kıraat kültürü oluşturmak ve öğrenciye bu hususta farkındalık kazandırmak. Kıraatlerin cem usulüne göre tatbikini kavratmak.
Dersin tanımı Ferşul-Huruf kabilinden okunan Kuran kelimelerini imamlara nispet ederek okumayı kazandıran ve med kasır, tahfif teşdid imale kabilinden olan okuyuşları bildiren bir ilimdir.

Dersin içeriği
1- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
2- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
3- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
4- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
5- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
6- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
7- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
8- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
9- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
10- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
11- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
12- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
13- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
14- Aldulfettah el-Kâzî''nin el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi) kitabından ilgili bölümler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kıraat ilmine özgü bilgi sahibi olur
2- Alana özgü kavramlar sorulduğunda cevap verir.
3- Kıraat imamlarını tanır.
4- Kıraat imamlarının okuma metodlarını öğrenir.
5- Alanla ilgili uygulama becerisi kazanır.
6- Farklı okuyuş şekillerini karşılaştırır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aldulfettah el-Kâzî, el-Vâfî (Şatıbiyye şerhi)
Yardımcı Kaynaklar Şaban Muhammed İsmail, el-Kıraat Akamuha ve Masdaruha

Ders ile ilgili dosyalar