Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ Birinci düzey RDE 110 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda problem oluşturma, kaynak arama, materyaller ve yöntem üzerinde pratik çalışma kabiliyetlerini geliştirme, bilimsel yazım yöntemlerini benimseme, bilimsel etik kavramını özümsemelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Öğrencilerin ilk dönemde almış oldukları ve bu dersin öncülü olan Yazım ve Araştırma Teknikleri dersinde aldıkları teorik bilgilerin uygulaması bu derste yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Syllabus tanıtımı. Yazım ve Araştırma Teknikleri dersi çıktılarının yinelenmesi.
2- Sosyal bilimler araştırmalarında kullanılan çalışma eğrisinin basamakları, IMRAD tekniği ve atıflandırma teknikleri.
3- Dönem boyu öğrencilerin pratik yapacakları eserin, dolayısıyla araştırma eğrisinin basamaklarının ilki olan ana konunun tanıtımının yapılması.
4- Ana konu ekseninde oluşturulan problem içeren başlıkların incelenmesi.
5- Problem içeren başlıklara göre kaynak aramasının gerekli noktalarda (kütüphane, üniversite, arşiv, elektronik veri tabanları) yapılması.
6- Kaynak ayıklanmasının öğrencilerin ödev örnekleri üzerinden gösterimi (1).
7- Kaynak ayıklanmasının öğrencilerin ödev örnekleri üzerinden gösterimi (2).
8- Ara sınav
9- Problem ve metot arasındaki verimlilik ilişkisinin ödev örnekleri üzerinden gösterimi.
10- Ödevlerde başlıklandırma ve giriş bölümlerinin yazımı.
11- Malzeme ve Metot yazımı. (1).
12- Malzeme ve Metot yazımı. (2).
13- Bulguların yazımı.
14- Bulguların yorumlanması.
15- Final sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin problem oluşturma kabiliyetlerini geliştirme; / Develop problem creating skills of students
2- Öğrencilere kaynak arama pratiği kazandırma; / Help students gain practical experience on literature search
3- Öğrencileri bilimsel ve akademik yazım teknikleri ile tanıştırma. / Introduce students to scientific and academic writing techniques
4- İntihal kavramını sınırları, bilimsel etik konularında farkındalık yaratma. / Limits of plagiarism, raising awareness on scientific ethics
5- .
6- .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar - Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır?, TÜBİTAK, Ankara, 2009 - Umberto Eco, Tez nasıl yazılır? Can, İstanbul, 2019

Ders ile ilgili dosyalar