Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > MUHASEBE STANDARTLARI VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MUHASEBE STANDARTLARI VE UYGULAMALARI İkinci düzey İŞL 570 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AZZEM ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Azzem ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Makale İncelemesi/Ödev ve Sunumlar.
Dersin amacı Bu dersin amacı; seçilmiş bazı muhasebe standartları konusunda öğrencilere yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma. Giriş. Dersin tanıtımı.
2- Kavramsal çerçeve.
3- Tam set ve KOBI muhasebe standartları hakkında genel bilgiler.
4- Finansal tabloların sunuluşuna ilişkin standartlar.
5- Stoklar ve hasılat standartları-I.
6- Stoklar ve hasıtal standartları-II.
7- Maddi ve maddi olmayan duran varlıklar standartları.
8- Yatırım amaçlı gayrimenkuller standardı.
9- Yarıyıl içi sınavı.
10- Gelir vergileri standardı.
11- Devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesi.
12- Sektörel muhasebe standartları (TMS-11, TMS-41, TFRS-6).
13- Varlıklarda değer düşüklüğü (TMS-36) ve karşılıklar, koşullu borçlar ve koşullu varlıklar standartları (TMS-37).
14- Finansal araçlar (TMS-39/TFRS-9).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
2- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
3- Muhasebe standartlarının gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
4- Uygulama boyutunda muhasebe standartlarının hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
5- Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe standartlarının altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
6- Muhasebe standartlarının nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 3 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 9 3 27
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---Remzi ÖRTEN, Hasan KAVAL ve Aydın KARAPINAR; (2014), Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Gazi Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ---Ümit GÜCENME GENÇOĞLU, Yıldız ÖZERHAN ve Selahattin KARABINAR; (2013), Türkiye Finansal Raporlama Standartları, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya.

Ders ile ilgili dosyalar