Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YELİZ SÜRME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif yöntem, grup tartışması
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencinin; bilimsel araştırma basamaklarına uygun randomize kontrollü bir araştırma projesini planlayıp, yazması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencinin alanı ile ilgili literatür taraması yapmasını sağlamak, araştırma desenlerini literatür dahilinde tanımasını sağlamak, araştırma makalelerinin giriş, gereç ve yöntem ve sonuç bölümlerini tartışabilmesini sağlamak amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Alanı ile ilgili literatür taraması ve makale giriş, yöntem ve sonuçların tartışılması ve araştırma projesini oluşturmaya yardımcı bir derstir.
|
1- |
Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
|
2- |
Seminer Hazırlığı
|
3- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
4- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
5- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
6- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
7- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
8- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
9- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin konusunun belirlenmesi
|
10- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin problem tanımının yazımı
|
11- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
|
12- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
|
13- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
|
14- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin gerekli izinlerinin alınması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanıt temelli yapılmış bir araştırma makalesinin giriş, gereç ve yöntemini analiz edebilme,
|
2- |
Alanı ile ilgili bir araştırma makalesi konusu belirleyebilme
|
3- |
Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin problem tanımını yazabilme
|
4- |
Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin yöntemini oluşturabilme
|
5- |
Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin etik ve kurum izinleri için gerekli hazırlıkları yapabilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|