Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PRATİK RUSÇA VI |
Birinci düzey |
RDE 304 |
Zorunlu |
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
The aim of the course is to help the learner develop the ability to express himself/herself both orally and written with often used words, grammar and sentence constructions.
|
Dersin tanımı
|
Diyalog şeklinde geçen derste, öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açmak için, yeni gramer ve cümle yapıları içerir. Değerlendirme ve sınavlar, öğrenci tarafından seçilen bir konunun, sözlü ve yazılı olarak sunumu şeklinde gerçekleştirilir.
|
1- |
Yetenek ve kişilik. Bitmiş ve bitmemiş fiil ile pasif yapılar. Tartışma metinleri.
|
2- |
Yetenek ve kişilik. Bitmiş ve bitmemiş fiil ile pasif yapılar. Kişisel sunumlar.
|
3- |
Aile gelenekleri. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde aktif sıfat-fiil. Tartışma metinleri.
|
4- |
Aile gelenekleri. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde aktif sıfat-fiil. Grup sunumları.
|
5- |
Eğitim sistemi. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde pasif sıfat-fiil. Tartışma metinleri.
|
6- |
Eğitim sistemi. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde pasif sıfat-fiil. Kişisel sunumları.
|
7- |
Eğitim sistemi. Pasif sıfat-fiillerin kısa şekli.
|
8- |
Midterm exam
|
9- |
Atasözü. Karşılaştırma derecesi.
|
10- |
Atasözü. Karşılaştırma derecesi. Kişisel sunumlar.
|
11- |
Dil hakkında. Basit ve karmaşık cümlede niteleme ilişkilerinin anlatımı. Tartışma metinleri.
|
12- |
MDÜ ve ERÜ mezunları. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde pasif sıfat-fiil. Tartışma metinleri.
|
13- |
MDÜ ve ERÜ mezunları. Şimdiki ve geçmiş zaman kiplerinde pasif sıfat-fiil. Grup sunumları.
|
14- |
Nasıl çok dilli insan olabilirsiniz? Hafıza. Tartışma metinleri.
|
15- |
FİNAL sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir öğrenci, öğrenilmiş sözcükleri kullanarak, tartışılan konularda tartışabilir.
|
2- |
Bir öğenci, öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak, verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
|
3- |
Bir öğrenci, öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir ve arasındaki farklılıkları anlayabilir.
|
4- |
Bir öğrenci, öğrenilmiş konularda ve yine öğrenilmiş sözcükleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak tanıtabilir.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
8
|
32
|
Kısa sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
13
|
2
|
26
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Antonova, V.E., Nakhabina, M.M., Tolstıh, A.A. (2006). The way to Russia (Level B1): In 2 vol. Vol.1. St Petersburg: Zlatoust. İstanbul: Multilingual.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|