Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > MEDENİYETLER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDENİYETLER TARİHİ Birinci düzey SOS211 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ZEHNİ ÖZMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Medeniyetleri ve onların tarihlerini anlamak.
Dersin tanımı Sos211/Zorunlu

Dersin içeriği
1- Kavramsal temel: Medeniyet, Kültür ve İnsan
2- İlk çağ medeniyetleri: Mezopotamya, Mısır
3- İlk çağ medeniyetleri: İndüs, Çin
4- İlk çağ medeniyetleri: Antik Yunan
5- İlk çağ medeniyetleri: Roma
6- Orta çağ İslam Medeniyetinin kaynakları ve yükselişi
7- Türk- İslam medeniyetinin temsilcileri: Selçuklu Medeniyeti
8- Ara Sınav
9- Türk- İslam medeniyetinin temsilcileri: Osmanlı Medeniyeti
10- Rönesans’tan Sanayi Devrimine: Modern Batı Medeniyetinin kaynakları ve kuruluşu
11- Modernleşme ve küreselleşme: Modern Batı Medeniyetinin yayılışı
12- Modernleşme Teorileri : Spengler, Toynbee, Sorokin ve Graudy
13- Modernleşme Teorileri: Ziya Gökalp, Mümtaz Turhan
14- Modernleşme Teorileri: Nurettin Topçu, Yılmaz Özakpınar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medeniyetler ve onların tarihi hakkında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
2- Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendireceklerdir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Garaudy, Roger. İnsanlığın Medeniyet Destanı. Çev. Cemal Aydın İstanbul: Türk Edebiyat Vakfı Yayınları, 2007.
Yardımcı Kaynaklar Açıkgenç , Alparslan. (2001). İslam Medeniyetinde Bilgi ve Bilim. İstanbul: İsam Yayınları,+ Braudel, Fernand. Akdeniz ve Akdeniz Dünyası Cilt 2. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay. İstanbul: Eren Yayıncılık, 1990. Demirci, Mustafa. Beytü’l- Hikme. İstanbul: İnsan Yayınları, 1996. Diamond, Jared. Çöküş Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Çev. Elif Kıral. İstanbul: Timaş Yayınları, 2006. Duralı, Ş. Teoman. Çağdaş Küresel Medeniyet. İstanbul: Dergah Yayınları, 2010. Elias, Norbert. Uygarlık Süreci Cilt 1 (Batılı Dünyevi Üst Tabakaların Davranışlarındaki Değişmeler). Çev. Elias, Norbert. Uygarlık Süreci Cilt 2 (Sosyo-Oluşumsal Ve Psiko-Oluşumsal İncelemeler). Çev. Erol. Garaudy, Roger. Medeniyetler Diyaloğu. Çev. Cemal Aydın İstanbul: Türk Edebiyat Vakfı Yayınları, 2013. Gombrich, E. H. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. Çev. Ahmet Mumcu. İstanbul: İnkılâp Kitabevi, 2011. Gökalp, Ziya. Hars ve Medeniyet.İstanbul: Elips Kitap, 2007. Güven, İsmail, ve Ümit Akagündüz, (eds.) Uygarlık Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2010. Hanks, Merry E. Wiesner. Erken Modern Dönemde Avrupa 1450 -1789. Çev. Hamit Çalışkan. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2012. İsa, Ahmed. Müslümanların Rönesansa Katkısı. Çev. Emre Miyasoğlu. İstanbul: Mahya Yayınları, 2012. Kolektif. Hece Aylık Edebiyat Dergisi Medeniyet Özel Sayı: 186-187-188 Yıl: 16. Ankara: Hece Yayınları, 2012. Lambton, A. K. S., Bernard Lewis, ve P. M. Holt. İslam Tarihi Kültür Ve Medeniyeti (4 Cilt Takım). İstanbul: Kitabevi Yayınları, 1997. Loon, Hendrik Willem Van. Gençler İçin Uygarlık Tarihi. Çev. Seda Çıngay. İstanbul: Say Yayınları, 2013. Özakpınar, Yılmaz. Kültür Ve Medeniyet Anlayışları Ve Bir Medeniyet Teorisi. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı Yayıncılık, 1997. Schweitzer, Albert. Medeniyet Felsefesi 1. Çev. Yusuf Kaplan. İstanbul: Külliyat Yayınları, 2011. Smith, Preserved. Rönesans Ve Reform Çağı Bir Sosyal Arkaplan Çalışması. Çev. Serpil Çağlayan. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2009. Topçu, Nurettin. Kültür Ve Medeniyet Bütün Eserleri 9. İstanbul: Dergah Yayınları, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar