Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > TEMEL TASARIM - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL TASARIM - II Birinci düzey GRF102 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel Tasarım-I
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sanatın dili olan ilke ve unsurlarını kavratarak ve kullandırtarak, öğrencilerin gözlem, düşünce ve duygularını başarılı bir şekilde ifade etmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Bütünü ve ayrıntıyı görme, yorumlama, eleştirebilme, çeşitli malzeme ve tekniklerle bunları ifade edebilme adına başarılı çalışmalar yapmak, çalışmalarını eleştirebilmek dersin nihai amacıdır.     
Dersin tanımı Temel tasarım ilke ve elemanlarını etkin bir şekilde kullanma.

Dersin içeriği
1- Renk teorisine giriş. Malzeme ve uygulama yöntemleri- teknikler. Sanatın ortak dili- ilke ve unsurların örneklerle açıklanması- Power point sunumu. Amaç: Renk teorisinin temel kavramlarını sunmak ve kavratmak, Renk ile ilgili malzeme ve tekniklerini tanıtmak. Uygulama: Ön anket, Ödev 1: Johannes Itten’ın Renk çemberi ve 10 kareden oluşan basit bir spektrum.
2- Renk skalaları uygulaması: ana ve ara renklerden komplementerlere, ana ve ara renklerden beyaza, ana ve ara renklerden siyaha
3- Skalalar- devam ve tamamlama.
4- Renk ilişkileri bilgisi: soğuk, sıcak, tamamlayıcı, analog renkler. Uygulama: Sadece sıcak, sadece soğuk, 2 tamamlayıcı, 3 analog renkle geometrik ve soyut kompozisyonlar.
5- Nokta ve Çizgi ile renk kompozisyonları. Uygulama: Nokta ve çizgi unsurlarını sanatın ilkelerini kullanarak renkli çalışmalar- analog, soğuk sıcak ve tamamlayıcı renklerle.
6- Doku: Doğadan seçilen bir objenin renkli etüt edilmesi. Doku: Geçen hafta etüt edilen objeyi çoğaltarak ve bu parçaları birbirine bağlayarak kompozisyon yaratmak 2. Objenin soyut yorumu.
7- Renkli Yorum: renkli bir fotoğrafın büyüterek ve esprili bir şekilde bir bölümünü değiştirerek.renkli uygulaması. Aynı fotoğrafın renkleriyle oynamak: zıt renkler, analog renkler, akromatik renklerle yorumlamak.
8- Vize
9- Koram: İki boyutlu yüzey üzerinde birim tekrarı. Koram çeşitleri araştırılacak ve tartışılacak
10- 3 boyutlu çalışmalar: Üç boyutlu tasarım nedir, örneklerle anlatılacak ve tartışılacaktır. Ödev: Bir birim seçilerek, 3 boyutlu bir çalışma yapılacaktır. Malzeme ve teknik – serbest. Tek koşul- birim tek renkli olacak.
11- 3 boyutlu çalışma: 3 farklı birim seçilerek, 3 boyutlu bir çalışma yapılacaktır. Malzeme ve teknik – serbest.
12- Geçen haftanın çalışmasına devam.
13- Eksik çalışmaların tamamlanması
14- Eksik çalışmaların tamamlanması
15- Final
16- Final
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencinin; doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele alabilmesi
2- Gözlem-analiz-sentez ile yorumlamayı öğrenme
3- Sanatın dili olan ilke ve unsurları kavrayabilme ve kullanabilme
4- Farklı malzemelerin özelliklerini ve çeşitli teknikleri öğrenme
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 8 128
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Art Fundamentals- Theory and Practice; 10th edition; OCVIRK, STINSON, WIGG, BONE, CAYTON; McGraw-Hill İnternational Edition; 2006, NY USA
Yardımcı Kaynaklar Basic Design; The dybamis of visual form, Maurice de SAUSMAREZ, A&C Black, London, 2002

Ders ile ilgili dosyalar