Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL TASARIM - II |
Birinci düzey |
GRF102 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Temel Tasarım-I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Sanatın dili olan ilke ve unsurlarını kavratarak ve kullandırtarak, öğrencilerin gözlem, düşünce ve duygularını başarılı bir şekilde ifade etmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Bütünü ve ayrıntıyı görme, yorumlama, eleştirebilme, çeşitli malzeme ve tekniklerle bunları ifade edebilme adına başarılı çalışmalar yapmak, çalışmalarını eleştirebilmek dersin nihai amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Temel tasarım ilke ve elemanlarını etkin bir şekilde kullanma.
|
1- |
Renk teorisine giriş. Malzeme ve uygulama yöntemleri- teknikler. Sanatın ortak dili- ilke ve unsurların örneklerle açıklanması- Power point sunumu. Amaç: Renk teorisinin temel kavramlarını sunmak ve kavratmak, Renk ile ilgili malzeme ve tekniklerini tanıtmak. Uygulama: Ön anket, Ödev 1: Johannes Itten’ın Renk çemberi ve 10 kareden oluşan basit bir spektrum.
|
2- |
Renk skalaları uygulaması: ana ve ara renklerden komplementerlere, ana ve ara renklerden beyaza, ana ve ara renklerden siyaha
|
3- |
Skalalar- devam ve tamamlama.
|
4- |
Renk ilişkileri bilgisi: soğuk, sıcak, tamamlayıcı, analog renkler. Uygulama: Sadece sıcak, sadece soğuk, 2 tamamlayıcı, 3 analog renkle geometrik ve soyut kompozisyonlar.
|
5- |
Nokta ve Çizgi ile renk kompozisyonları. Uygulama: Nokta ve çizgi unsurlarını sanatın ilkelerini kullanarak renkli çalışmalar- analog, soğuk sıcak ve tamamlayıcı renklerle.
|
6- |
Doku: Doğadan seçilen bir objenin renkli etüt edilmesi. Doku: Geçen hafta etüt edilen objeyi çoğaltarak ve bu parçaları birbirine bağlayarak kompozisyon yaratmak 2. Objenin soyut yorumu.
|
7- |
Renkli Yorum: renkli bir fotoğrafın büyüterek ve esprili bir şekilde bir bölümünü değiştirerek.renkli uygulaması. Aynı fotoğrafın renkleriyle oynamak: zıt renkler, analog renkler, akromatik renklerle yorumlamak.
|
8- |
Vize
|
9- |
Koram: İki boyutlu yüzey üzerinde birim tekrarı. Koram çeşitleri araştırılacak ve tartışılacak
|
10- |
3 boyutlu çalışmalar: Üç boyutlu tasarım nedir, örneklerle anlatılacak ve tartışılacaktır. Ödev: Bir birim seçilerek, 3 boyutlu bir çalışma yapılacaktır. Malzeme ve teknik – serbest. Tek koşul- birim tek renkli olacak.
|
11- |
3 boyutlu çalışma: 3 farklı birim seçilerek, 3 boyutlu bir çalışma yapılacaktır. Malzeme ve teknik – serbest.
|
12- |
Geçen haftanın çalışmasına devam.
|
13- |
Eksik çalışmaların tamamlanması
|
14- |
Eksik çalışmaların tamamlanması
|
15- |
Final
|
16- |
Final
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin; doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele alabilmesi
|
2- |
Gözlem-analiz-sentez ile yorumlamayı öğrenme
|
3- |
Sanatın dili olan ilke ve unsurları kavrayabilme ve kullanabilme
|
4- |
Farklı malzemelerin özelliklerini ve çeşitli teknikleri öğrenme
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
8
|
128
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Art Fundamentals- Theory and Practice; 10th edition; OCVIRK, STINSON, WIGG, BONE, CAYTON; McGraw-Hill İnternational Edition; 2006, NY USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Basic Design; The dybamis of visual form, Maurice de SAUSMAREZ, A&C Black, London, 2002
|
|