Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > EDEBİ ELEŞTİRİ VE UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİ ELEŞTİRİ VE UYGULAMA Birinci düzey ELIT409 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili ingilizce
Koordinatör PROF. DR. HASAN BAKTIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ŞEYMA AŞAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze öğretim
Dersin amacı Bu dersin amacı 1.edebiyat, edebi teori ve edebi eleştiri arasındaki farkları ayırt edebilme; 2. bir edebi esere yönelik eleştirel düşünme yetisi geliştirebilme; 3. çeşitli politik, sosyal ve psikolojik bakış açılarından yazılmış eserleri okuyabilme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı ELIT409 Edebi Eleştiri dersi lisans seviyesindeki öğrencilere edebi eserlerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasıyla ilgilenen formal, politik, sosyal, tarihi ve ekonomik yaklaşımları tanıtır. Farklı yazarlar tarafından yazılmış metinlerin analizlerini sunar. Seçilen metinlerin analizler Marksizm,Psikanalizm, Feminizm, Post-kolonizm ve Yapısalcı kuram gibi kuramlar çerçevesinde yapılır.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtılması Derse giriş
2- Edebi Eleştiriye Giriş Edebi Eleştiri ve Teori arasındaki farklar Plato''''''''''''''''''''''''''''''''nun Ion adlı eserinin incelenmesi
3- Aristo''nun Poetika adlı eserinin incelenmesi
4- Rönesans Dönemi Edebi Eleştiri Sir Philip Sidney''''''''''''''''''''''''''''''''nin The Defense of Poesy John Dryden''''''''''''''''''''''''''''''''ın An Essay of Dramatic Poesie eserlerinin incelenmesi
5- Alexander Pope "An Essay on Criticism" Samuel Johnson "Preface to Shakespeare"
6- Modern İngiliz Edebiyatında Eleştiri Matthew Arnold T.S Elliot
7- Yarıyıl Sınavı
8- Yapısalcı Teori- Critical Theory Today: sf. 209
9- Feminist Edebi Eleştiri - Critical Theory Today: sf.83 Tarihsel Arkaplan ve Feminizm Dalgaları French Feminism: sf.95
10- Beloved ve Mrs. Dalloway isimli romanlara uyarlama
11- Marxist Eleştiri Kuramı
12- A Tale of Two Cities romanına uyarlama
13- Psikanaliz Eleştiri Kuramı-Critical Theory Today: sf.11
14- Jacques Lacan Sigmund Freud: sf. 26
15- The Picture of Dorian Gray” “Turn of The Screw” isimli eserlere uyarlama
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebi Eleştiri Kuramı ve Edebi Teori Kuramlarını ayırt edebilme
2- Bir edebi eseri anlamada eleştirisel bakış geliştirebilme
3- Çeşitli politik, sosyal ve kültürel bakış açılarından yazılmış metinleri okuyup yorumlayabilme
4- Edebi eleştirinin başlangıç noktası olan Platon ve Aristoteles''''in eserlerini analiz edebilme
5- Edebiyatın ve edebi türlerin başlıca geleneklerini bilme
6- Verilen edebi eleştiri kuramlarını istenen esere uyarlayabilme
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 6 6 36
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A Critical Theory Today: A User-Friendly Guide (Lois Tyson)
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Elemanı tarafından sağlanacak kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar