Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL OKUMA BECERİSİ II |
Birinci düzey |
KDE104 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HYELİM JANG
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ Dr. DURSUN EŞSİZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Başlangıç seviyesindeki öğrencilere okuduklarını anlamayı hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Korece metinlerin okunması ve okunan metinle alakalı korece soru-cevap metoduyla konuyu anlama
|
1- |
27. Bölüm "Otobüs", 28. Bölüm "Taksi"
|
2- |
29. Bölüm " Cep Telefonu" 30. Bölüm "Partiye Davet"
|
3- |
31. Bölüm " Randevu İptali" 32.Bölüm "Korece ve Telefon"
|
4- |
33. Bölüm " Mevsimler" 34.Bölüm "Hava Durumu"
|
5- |
35.Bölüm "Hava ve Seyehat" 36.Bölüm "Kayak"
|
6- |
37.Bölüm "Busan Seyehati" 38.Bölüm "Spor"
|
7- |
39.Bölüm "Seyehat ve Fotoğraf" 40.Bölüm "Kartpostal"
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
1. Bölüm" Rüyam" 2.Bölüm "Güzel Okulumuz"
|
10- |
3.Bölüm " Değerli Eşya" 4.Bölüm "Doğa Şehri,Vancouver"
|
11- |
5. Bölüm "Koreliler ve Pirinç Lokumu" 6.Bölüm "Özel Günlerde Yenilen Yemek"
|
12- |
7.Bölüm "Pirinç Kesme Kavurması" 8. Bölüm" Yemek ve Kültür"
|
13- |
9. Bölüm " Pazar ve Alış Veriş Merkezi" 10.Bölüm "Balık Pazarı"
|
14- |
11.Bölüm "Rahat Alış Veriş" 12.Bölüm "İkinci El Pazarı"
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
|
2- |
Okuduğunu anlama beceresi gelişir.
|
3- |
Gramer açısından eksikliklerini tamamlar ve alıştırma yapma imkanı doğar
|
4- |
Kelime hazinesi gelişir.
|
5- |
Cümle kurma yetisinin gelişmesine yardımcı olur.
|
6- |
Kore kültürünü öğrenir
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
9- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
10- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
11- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Kim Mi OK vd., Yonsei Korece Okuma 1, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
2. Co Hyon Son vd.,Yonsei Korece Okuma 2, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|