Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > TIPTA YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA YAPAY ZEKA UYGULAMALARI İkinci düzey BİS 514 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ADEM KALINLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dersin amacı Yapay Zeka tekniklerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamalarını öğretmektir.
Dersin tanımı Yapay Zeka Teknikleri ve Uygulamaları, Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları, Karar Destek Sistemleri Uygulamaları, Tıbbi Veri Madenciliği Uygulamaları, Sanal Gerçeklik Uygulamaları, Görüntü İşleme Uygulamaları, Sinyal İşleme Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Yapay Zeka ve Temel Kavramları
2- Yapay Zeka Teknikleri ve Uygulamaları
3- Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları
4- Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları
5- Karar Destek Sistemleri Uygulamaları
6- Tıbbi Veri MAdenciliği Uygulamaları
7- Sanal Gerçeklik Uygulamaları
8- Görüntü İşleme Uygulamaları
9- Sinyal İşleme Uygulamaları
10- Tıp Eğitimi Uygulamaları
11- Teletıp Uygulamaları
12- Telekonsültasyon Uygulamaları
13- Muhtelif Uygulama Örnekleri
14- Muhtelif Uygulama Örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Yapay Zeka ve ilgili temel kavramları öğrenir
2- Öğrenciler yapay zeka yöntemlerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamaları öğrenir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar