Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > TIPTA YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA YAPAY ZEKA UYGULAMALARI İkinci düzey BİS 514 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ADEM KALINLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dersin amacı Yapay Zeka tekniklerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamalarını öğretmektir.
Dersin tanımı Yapay Zeka Teknikleri ve Uygulamaları, Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları, Karar Destek Sistemleri Uygulamaları, Tıbbi Veri Madenciliği Uygulamaları, Sanal Gerçeklik Uygulamaları, Görüntü İşleme Uygulamaları, Sinyal İşleme Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Yapay Zeka ve Temel Kavramları
2- Yapay Zeka Teknikleri ve Uygulamaları
3- Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları
4- Yapay Sinir Ağları ve Tıbbi Uygulamaları
5- Karar Destek Sistemleri Uygulamaları
6- Tıbbi Veri MAdenciliği Uygulamaları
7- Sanal Gerçeklik Uygulamaları
8- Görüntü İşleme Uygulamaları
9- Sinyal İşleme Uygulamaları
10- Tıp Eğitimi Uygulamaları
11- Teletıp Uygulamaları
12- Telekonsültasyon Uygulamaları
13- Muhtelif Uygulama Örnekleri
14- Muhtelif Uygulama Örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Yapay Zeka ve ilgili temel kavramları öğrenir
2- Öğrenciler yapay zeka yöntemlerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamaları öğrenir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar